تلاش تویوتا برای ارائه محصول جدید در المپیک ۲۰۲۰

قطعه نیوز: شرکت تویوتا به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ژاپنی قصد دارد با توسعه اتومبیلی مخصوص نقشی مثبت در برگزاری هر چه بهتر بزرگترین رویداد ورزشی مهم یعنی المپیک ۲۰۲۰ایفا کند.

از این رو اتومبیلی به اختصار APM نامیده شده و شباهت زیادی به وسایل نقلیه ای که در گلف مورد استفاده قرار می گیرند، دارد. APM با هدف جابجایی مردم طراحی شده و همواره در دسترس خواهد بود.

به گفته تویوتا در هنگام توسعه APM، تمرکز اصلی روی کاربرد بوده و فاکتورهایی مثل شکل اتاق و طراحی فدای این ویژگی شده اند. به همین خاطر است که محصول جدید تویوتا بدنه ای کاملا جعبه ای شکل با فضای داخلی زیاد دارد.

تویوتا

همانگونه که در تصاویر ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید صندلی راننده APM در قسمت میانی کابین نصب شده و به لطف شیشه بزرگ جلو، وی دید خوبی به اطراف خواهد داشت.

برای سرنشینان دو ردیف صندلی نیمکت مانند در نظر گرفته شده، اگر چه این صندلی ها در مقایسه با صندلی راننده ارتفاع پایین تری دارند، اما به خاطر نبود جداره در قسمت های جانبی، آنها نیز از دیدی باز و وسیع به اطراف بهره مند خواهند شد.

بر اساس برنامه ریزی ها تویوتا ۲۰۰ دستگاه از APM را در دو نسخه متفاوت تولید خواهد کرد. نسخه اول برای جابجایی کارکنان، ورزشکاران و بازدیدکنندگان طراحی شده و ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارا خواهد بود؛ این نسخه به گونه ای ساخته می شود که استفاده کنندگان از ویلچر نیز براحتی امکان ورود به داخل کابین یا خروج از آن را داشته باشند.

نسخه دوم APM را می توان یک آمبولانس با سرعت محدود توصیف کرد. کابین این نسخه برای حمل مصدومین تغییر کاربری داده شده و امکان حمل یک برانکارد و دو بهیار را دارد.

تویوتا برای تامین نیروی APM به سراغ یک پیشرانه تمام الکتریکی رفته است. درباره مشخصات دقیق این پیشرانه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما می دانیم که APM را قادر می سازد به نهایت سرعت ۱۱ مایل در ساعت (۱۷.۷ کیلومتر) دست یافته و با یک بار شارژ تا ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) مسافت را طی کند؛ این پیشرانه توانایی کار بی وقفه تا ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.