آغاز فروش محصولات یزد تایر در بورس کالا

یزد تایر

گروه صنعتی رازی یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار حلقه از محصولات یزد تایر را در قالب سبدهای محدود برای هر خریدار در بورس کالا عرضه می کند.

قطعه نیوز: براساس اعلام شرکت بورس کالای ایران،‌ یک میلیون و ۹۵۰ هزار حلقه از محصولات یزدتایر معادل ۱۴هزار و ۶۳۰تن کالا جهت عرضه در بورس کالا پذیرش شده است. این تصمیم در سی‌ صد و پنجاه‌ و ششمین جلسه کمیته عرضه در یازدهم مهرماه گرفته شد تا شرکت صنایع لاستیک یزد به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی رازی،‌ دومین تایرسازی باشد که پس از بارز محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کند.

حال قرار است در اولین عرضه که به‌صورت یک‌جا خواهد بود،‌۱۰هزار تن لاستیک معادل یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار حلقه در بورس کالا عرضه شود.

«محمدرضا تقی گنجی» معاون هماهنگی گروه صنعتی رازی در باره آن، گفت: عرضه محصولات یزدتایر در قالب سبدهای مجزا از تولیدات آرتاویل‌ تایر صورت می‌گیرد و تمامی فروشندگان تایر در کشور اعم‌ از نمایندگان گروه صنعتی رازی و لاستیک فروشانی که در لیست نمایندگان این شرکت قرار ندارند، می‌توانند با حضور در فروش بورسی نسبت‌به خرید تایر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه امکان خرید حجم بالا و یکجای کالا توسط یک یا چند خریدار وجود ندارد، ادامه داد: برای جلوگیری از ایجاد نابسامانی دربازار، ‌این میزان تایر بین تمام خریداران و به‌صورت سبدهای محدود عرضه خواهد شد.

وی هدف از این کار را تامین‌ نظر برخی خریداران که تاکید بر خرید محصولات یزد خارج از سبدهای مشترک با آرتاویل‌تایر داشته‌اند، دانست و گفت: در شیوه فروش بورسی قیمت نهایی بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. با وجود اینکه شرکت تولیدکننده تمامی محصولات را براساس قیمت تولیدکننده عرضه می‌کند اما ممکن است با بالا رفتن تقاضا برای خرید شاهد افزایش قیمت نیز باشیم.

پیش از این نیز گروه صنعتی بارز محصولات تولیدی کارخانه‌های بارز کرمان و بارز کردستان را به شیوه فروش بورسی عرضه کرده بود. براساس قانون بورس کالا،‌ هر کالایی در صورت پذیرش در بورس از شمول قیمت گذاری دستوری خارج می‌شود و الزامی برای فروش آن با قیمت‌های تعیین‌شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.