کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو تصویب شد

اسقاط خودرو

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو در کمیسیون متبوعش، خبر داد.

قطعه نیوز: «روح اله ایزدخواه» در تشریح نشست روز گذشته (سه شنبه ۲۹ شهریور ماه) کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه، گفت: با توجه به تصویب دو فوریت لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو در نشست امروز صحن علنی مجلس، این موضوع در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: موافقان و مخالفان به ایراد نظرات خود درباره کلیات لایحه پرداختند؛ به زعم مخالفان این لایحه موجب پاک کردن صورت مسئله اسقاط خودرو خواهد شد از سوی دیگر این لایحه از نظر شکلی دارای ایراداتی بود به طور مثال درج عباراتی مانند «در صورت عدم وجود خودرو»، «پرداخت یک درصد»، «با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت» ایراداتی دارد که باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: موافقان با این لایحه نیز معتقد بودند که تولیدکننده خودرو نباید ملزم به اسقاط شود زیرا در این صورت تولید به اسقاط گره می‌خورد، همچنین موافقان مطرح کردند که با گره زدن تولید به اسقاط، قیمت گواهی اسقاط افزایش بسیاری پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان، نمایندگان با تصویب کلیات لایحه مذکور موافقت کردند و مقرر شد جزئیات آن در کمیته خودرو بررسی و اصلاحات اساسی روی آن صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.