تولید پیشرانه هیدروژنی توسط ب ام و

پیشرانه هیدروژنی

ب‌ام‌و تولید قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی خود را شروع کرد.

قطعه نیوز: تا چند سال پیش بسیاری معتقد بودند هیدروژن؛ سوخت آینده خواهد بود اما حالا به‌نظر می‌رسد با هجوم خودروهای الکتریکی به بازار این روند کاملاًتغییر کرده و هیدروژن شاید به جایگاه مدنظر قبلی نرسد. به‌رغم این تغییر و تحولات، چند خودروساز در حال کار روی قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی هستند.

هیوندای و تویوتا بزرگ‌ترین و مشهورترین برندها در این زمینه به‌شمار می‌روند؛ البته ب‌ام‌و نیز سرمایه‌گذاری مناسبی را روی این تکنولوژی انجام داده است.

این موضوع بار دیگر خود را نشان می دهد زیرا ژرمن‌ها تولید قوای محرکه هیدروژنی را در مرکز تخصصی خود در مونیخ شروع کرده‌اند.

این قوای محرکه در ناوگانی کوچکی از کراس‌اوورهای iX5 هیدروژنی نصب خواهند شد و کارهای مربوط به تست و بررسی آن‌ها از اواخر سال جاری میلادی شروع می‌شود.

قوای محرکه کراس‌اوور iX5 هیدروژنی از یک مجموعه سلول سوختی و دو تانک هیدروژن تشکیل شده است. مجموعه سلول سوختی واکنش شیمیایی را در زمان ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا انجام می دهد تا الکتریسیته تولید شود و این الکتریسیته برای شارژ باتری کارایی به‌کار می‌رود. باتری سپس پیشرانه الکتریکی ۳۶۸ اسب بخاری را پشتیبانی می کند و به این ترتیب کراس اوور ب‌ام‌و می‌تواند بدون آسیب زدن به محیط‌زیست تردد کند.

اگر چه توضیحات بالا به‌صورت کاملا ساده ارائه شدند اما ب‌ام‌و تاکید کرده است سلول‌های سوخت مجزا از تویوتا تامین می شوند.

البته این دو خودروساز چند سال است که همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و سابقه همکاری در زمینه قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی به سال ۲۰۱۳ باز می گردد.

«اولیور زیپس» مدیرعامل ب‌ام‌و با انتشار بیانیه‌ای گفت: «قوای محرکه هیدروژنی نقشی کلیدی در رسیدن به وضعیت کربن خنثی در جاده‌ها بازی می‌کند. ب‌ام‌و باور دارد خودروهای هیدروژنی به‌خوبی در کنار خودروهای الکتریکی قرار می‌گیرند و تصویر حمل‌ونقل پاک در آینده را کامل می‌کنند.»

اخبار پیشین نشان می‌ دهد ب‌ام‌و شاید محصولات هیدروژنی را عرضه کند اما این موضوع در حال‌ حاضر، محتمل به نظر می رسد زیرا ژرمن‌ها گفته‌اند این تکنولوژی امیدهای زیادی را برای نسل بعدی محصولات زنده می کند.

منبع: اخبار خودرو

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.