۳۵ قطعه خودرو در داخل کشور تولید می شود

قطعه نیوز: نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید؛ برگزار شد.

در این نشست؛ معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از انعقاد قرارداد بین ۳۲ قطعه‌ساز کشور برای داخلی‌سازی ۳۵ قطعه خودرو خبر داد که ارزش این قراردادها معادل ۷۴۰ میلیارد تومان است.

فرشاد مقیمی افزود: مجموعه برنامه‌ها برای داخلی‌سازی باعث شد که امروز قراردادی بین تامین‌کنندگان قطعات خودرو با ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان برای تامین قطعات خودروهای پرتیراژ منعقد شود.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ میلیون یورویی خروج ارز از کشور در نتیجه اجرای پروژه‌های مذکور در زمینه داخلی‌سازی قطعات، گفت: قراردادهای امروز بین ۳۲ قطعه‌ساز کشور برای تامین ۳۵ قطعه‌ای که تاکنون از خارج تامین می‌شده، منعقد می‌شود.

مقیمی در ادامه درباره معیارهای انتخاب قطعات برای داخلی‌سازی، تصریح کرد: قطعاتی که امروز قرارداد داخلی‌سازی‌ آن‌ها منعقد می‌شود، قطعاتی هستند که ارزبری زیادی داشتند، نیازی به سرمایه‌گذاری بالا نداشتند، سابقه تولید در کشور نداشتند و همچنین ساخت این قطعات به قطعه‌سازان غیردولتی و قطعه‌سازان کوچک و متوسط سپرده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت از برگزاری پنج میز دیگر در بخش خودرو خبر داد و گفت که تا پایان سال میزهای تخصصی در رشته‌های متفاوت دیگر نیز برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.