محیط زیست برای سوخت توزیعی فکر کند

قطعه نیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است خودروسازان کار خود را به درستی انجام می‌دهند؛ اما مسوولان سازمان محیط زیست باید برای سوخت‌ توزیعی فکری کنند

احمد نعمت‌بخش افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس مصوبات هیات دولت توسط شرکت‌های بازرسی مرتباً از شرکت‌های خودروسازی نمونه‌برداری کرده و میزان آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها را اندازه‌گیری می‌کند؛ لذا شرکت‌های خودروساز براساس مصوبات هیات دولت، استانداردهای یورو ۴ را در محصولاتشان پاس کرده و در اگزوزها کاتالسیت‌ نصب می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروهای سواری توربوشارژ به محض آنکه از شهر تهران خارج می‌شوند، سوخت مورد نظر در اختیارشان قرار نگرفته، بنابراین موتور آن‌ها به درستی کار نمی‌کند و آلاینده بیشتری تولید می‌کنند که مصرف‌کنندگان برای رفع عیب، دوباره به کارخانه‌ سازنده رجوع می‌کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه مصوبه دولت گویای این است که تمام جایگاههای کشور باید سوخت مطابق استاندارد یورو ۴ داشته باشند، اظهار کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده و در بخش گازوئیل نیز شرایط بسیار بدتر است. کیفیت گازوئیل باید مطابق استاندارد یورو ۴ باشد که حداکثر میزان سولفور موجود در آن ۵۰ پی پی ام باشد اما در نمونه‌برداری از جایگاه‌های مختلف متوجه شده‌ایم که تعداد زیادی از این جایگاه‌ها، به سوخت مطابق با استاندارد یورو ۴ مجهز نیستند و این سوخت دیزل غیراستاندارد در خودروهای دیزلی مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در گذشته برای ایجاد شفافیت در توزیع سوخت‌های باکیفیت اعلام شد که در برخی جایگاه‌های خاص در سراسر کشور، گازوئیل با استاندارد یورو ۴ توزیع خواهد شد؛ اما در همین جایگاه‌ها پس از نمونه‌برداری مشخص شده که توزیع سوخت باکیفیت صورت نگرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.