همکاری قطعه سازان با کشور‌های خارجی سبب ارتقای کیفی قطعات می شود

قطعه سازان

عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی، گفت: همکاری قطعه سازان با کشور‌های دیگر باعث می‌شود قطعات متنوع‌تر و با استاندارد بالایی تولید شود که نمونه این ارتقای کیفی را در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو شاهد بودیم.

قطعه نیوز: «احمدرضا رعنایی» در این خصوص، اظهار داشت: قبل از تحریم ها، ایران وابستگی بالایی به تولیدکننده قطعات خارجی داشت؛ اما بعد از تحریم‌ها قطعه سازان به فناوری تولید بسیاری از قطعات دست یافتند و اکنون این یک گام مثبت برای صنعت خودرو ایران به شمار می‌آید.

این عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی، گفت: استانداردی که در تولید قطعات خودرو به کار می‌رود استانداردی است که خودروساز تعیین می‌کند و قطعه ساز خواسته آن را انجام می دهد.

رعنایی در خصوص منفعت همکاری ایران با خودروسازان روس، اضافه کرد: همکاری قطعه سازان با کشور‌های دیگر باعث می‌شود قطعات متنوع‌تر و با استاندارد بالایی تولید شود که نمونه این ارتقای کیفی را در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه قطعه سازان می‌توانند در کنار افزایش تولید، ماشین آلات و به تبع آن تولید را توسعه دهند، گفت: هر چه میزان تولید بیشتر شود، قیمت تمام شده محصول کاهش خواهد یافت که این موضوع ۲ منفعت به همراه دارد؛ یعنی هم می‌تواند قیمت قطعات را کاهش دهد و منافع قطعه ساز بالاتر رود و هم توسعه و تنوع محصول را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.