تاثیر منفی افزایش قیمت روغن موتور روی بازار سرویس و نگهداری خودرو

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور و فیلتر در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این مساله تاثیر زیادی در بازار سرویس و نگهداری خودروها بر جا گذاشته است؛ موضوعی که اگر جدی گرفته نشود به طور حتم موجب مراجعات مکرر افراد به تعمیرگاه ها و کوتاه تر شدن زمان تعمیر اساسی موتور خودروها خواهد شد.

علیرضا نیک آئین افزود: به عنوان نمونه روغن موتورهایی که باید به طور متوسط در هر چهار هزار کیلومتر پیمایش تعویض شوند، عموم مردم تا هشت هزار کیلومتر از آن استفاده می کنند و به مراکز تعویض روغن مراجعه نمی کنند. همچنین مراجعه نکردن مردم برای تعمیر به موقع مشکلاتی برای سیستم تعلیق، ترمز و فرمان خودروها ایجاد می کند و ایمنی مردم و مسافران را به خطر می اندازد.

وی، سایر مشکلات این روزها را استفاده نکردن جایگاه داران سوخت از تانکرهای استاندارد عنوان کرد، به طوری که وجود آب در برخی از آنها که با سوخت ترکیب می شود، در نهایت به سیستم موتوری خودروها آسیب می زند.

نیک آئین افزود: این روزها شاهد تردد خودروهای نسل جدیدی با استاندارد یوررو ۵ یا یورو ۶ در کشور هستیم، در حالی که بهترین استاندارد سوختی کشورمان یورو ۴ است و این سوخت جوابگوی خودروهای یاد شده نیست.

وی ادامه داد: عمده خودروهایی که در ایران خودرو و سایپا تولید می شوند نیز با فناوری دهه ۷۰ میلادی هستند و به همین دلیل از بدو تولید با مشکلاتی مواجه اند که مشتریان را سر در گم کرده است.

نیک آئین به احتراق ناقص خودروهای ساخت داخل به دلیل قدیمی بودن فناوری های آنها اشاره کرد و گفت: اتحادیه تعمیرکاران آماده است تا با مساعدت شورای شهر به بازدید و تنظیم رایگان موتور خودروها بپردازد. حتی با برگزاری نشست هایی با ستاد معاینه فنی اعلام کردیم می توانیم مراکز تنظیم موتور زیادی را در اختیار این ستاد قرار دهیم تا شاهد تشکیل صف های طولانی بابت معاینه فنی نباشیم.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران خاطرنشان کرد: هرچند سازمان ملی استاندارد ایران فشارهایی برای رفع این نواقص به خودروسازان آورده است، اما جوابگو نیست و نیازمند «تغییر سیستم» هستیم، زیرا در حالی هنوز به دنبال توسعه ساخت خودروهای بنزین سوز هستیم که دنیا به سمت خودروهای هیبریدی و برقی رفته است.

وی، همچنین به آشفته بازار لوازم و قطعات یدکی اشاره کرد و گفت: در این بازار قیمت لوزام یدکی نوسان بالایی دارد و گاهی حتی دو مغازه همجوار قیمت های متفاوتی از یک جنس ارائه می دهند.

نیک آئین ادامه داد: این روزها مردم به دلیل مشغله های کاری، خرید قطعات مورد نیاز برای تعمیر را به مکانیک ها واگذار می کنند، اما همین تفاوت های قیمتی سبب شده تا اعتماد از مکانیک ها نیز سلب شده و درصد شکایت ها در این زمینه بالا باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.