سهم دوچرخه از حمل و نقل عمومی افزایش خواهد یافت

قطعه نیوز: شهردار تهران گفت: تلاش داریم با رواج فرهنگ دوچرخه سواری، سهم دوچرخه از حمل و نقل عمومی به ۳ الی ۴ درصد افزایش یابد. در حالی که این رقم در شرایط فعلی زیر یک درصد است. 

پیروز حناچی افزود: به هر صورت کلانشهر تهران برای حل مشکلات آلودگی و ترافیک راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی پاک ندارد. باید از مصرف سوخت‌های فسیلی در شهر کم کنیم و به حمل و نقل پاک رو بیاوریم که دوچرخه بهترین و پاک ترین وسیله حمل و نقل است. البته مترو و اتوبوس های برقی هم هستند. این حرکت از سه شنبه ها شروع شده امیدواریم همه روزهای هفته روزهای بدون خودرو باشد.

شهردار تهران درباره استفاده غیرقانونی موتورسواران از مسیرهای دوچرخه سواری گفت: شهرداری تهران به تنهایی متولی جلوگیری از این حرکت های غیرقانونی نیست اما همه باید تلاش کنیم این رفتارها کنار گذاشته شود. متاسفانه این طور وانمود می شود که موتورسوار لازم نیست قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند ما باید رفتار غیرقانونی موتورسواران را به یک ضدارزش تبدیل کنیم و تا آنها  این کار را کنار بگذارند. از سوی دیگر یکی از معضلات شهر تهران تعداد زیاد موتورهای کاربراتوری هستند که آلایندگی بالایی دارند. برای حل این مشکل همه دست اندرکاران شهر باید همراهی کنند.

وی درباره کمبود ایستگاه های دوچرخه در شهر گفت: ایستگاه های دوچرخه توسط بخش خصوصی در حال اجرا و توسعه است. ما هفته گذشته پنجاهمین ایستگاه دوچرخه را افتتاح کردیم و تلاشمان توسعه این ایستگاه هاست البته به شرکتی که این سرویس را می دهد توصیه می کنم که هزینه های خود را پایین بیاورد و به مردم هم توصیه می کنم از این روش استقبال کنند.

حناچی، درباره مناسب نبودن دوچرخه ها برای معلولان گفت: من دوچرخه مناسب سازی شده برای معلولان کمتر دیدم. امروز ما عزیزانی داشتیم که با یک پا با ما همراهی کردند و رکاب زدند اما به صورت کلی بحث مناسب سازی فضای شهری برای معلولان بسیار مهم است و این مسئولیت اجتماعی همه ماست که شهر را برای معلولان مناسب کنیم.  انشاءالله با کمک همه عزیزان این مسئله را تعقیب می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.