پژو ٣٠١ از لحاظ تکنولوژی و سطح خودکفایی جایگاه ویژه‌ای دارد

قطعه نیوز: دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: علاوه بر اینکه پروژه خودروی پژو ٣٠١ااز لحاظ تکنولوژی و سطح خودکفایی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و سال‌هاست که اینچنین هم افزایی در یک پروژه وجود نداشته، اما در پروژه تولید پژو ٣٠١، هر هفته جلساتی برگزار شده که جمع بزرگی از قطعه‌سازان و خودروسازان را گرد هم آورده تا موضوع را با جدیت تمام پیگیری کنند.

مازیار بیگلوافزود: در سخت‌ترین زمان برای خودروساز و قطعه‌ساز این پروژه آغاز شد. بسیار کسانی بودند که به ما می‌گفتند که مشخص نیست در آینده وضعیت تحریم‌ها به چه صورت باشد، صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در چه اوضاع و شرایطی باشد و… اما با همه اینها در سخت‌ترین زمان، وفادارترین قطعه‌سازان مانده و پروژه به این حد خودکفا و ارزشمند را به پایان رساندند.

بیگلو ادامه داد: علاوه بر اینها این اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران است که خودرویی تولید می‌شود که هیچ شرکت و شریک خارجی در آن وجود ندارد. افتخار ماست که بالاخره فریاد قطعه‌سازان مبنی بر وجود توانایی برای طراحی و تولید قطعات به گوش رسیده و عملیاتی شده است.

وی افزود: این‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها نیز آنچنان تأثیر نداشته است. بنابراین اگر قرار است تحریم شویم و بتوانیم اینچنین به خودکفایی برسیم؛ بهتر که تحریم باشیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: اما نکته مهم اینجاست که ما نگران تحریم‌های خارجی نیستیم. این مدت اخیر آنچنان از تحریم‌های داخلی ضربه خورده‌ایم که اثر تحریم‌های خارجی به اندازه آن نبوده است. مصوبه ١١ هزار میلیارد تسهیلات پرداختی به قطعه‌سازان که ٧٠٠٠ میلیارد تومان آن باقی مانده از آذر ماه تصویب شده اما هنوز کامل اجرایی نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.