ایران خودرو با هایما به بورس می آید

ایران خودرو

ایران خودرو نیز به زودی فروش محصولات خود را در بورس کالا آغاز خواهد کرد.

قطعه نیوز: پس از حضور بهمن موتور و سایپا در بورس کالا برای فروش محصولاتشان این بار نوبت ایران خودرو است که شروع به فروش خودروهای خود در بورس کالا بکند. کارشناسان معتقند که فروش خودروسازان در بورس کالا باعث یک‌ دست شدن بازار خودرو و شفاف سازی فروش می‌شود. همچنین در این شرایط خودروهای فروخته شده به جای دلالان به دست خریداران واقعی می رسد و نیاز واقعی جامعه به خودرو بر طرف می شود.

در راستای لغو عرضه خودرو از سوی ایران خودرو در روز شنبه و پیگیری در مورد علت لغو این شرایط فروش مشخص شد که فروش خودرو به طور مستقیم از سوی ایران خودرو انجام نخواهد شد و به زودی عرضه هایما در بورس کالا انجام خواهد گرفت.

پیرو پیگیری های به عمل آمده دارندگان حواله های پیشین هایما خودرو را به قیمت سابق دریافت خواهند کرد.

عرضه خودروهای هایما در شرایطی صورت می‌گیرد که بارها در مسیر ورود خودرو به بورس کالا موانع مختلفی ایجاد شده است.

به جز این دو محصول، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، خبر داده است که خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و همچنین پژو پارس نیز در صف عرضه در بورس کالا قرار دارند. تامین بخشی از نقدینگی از دست رفته شرکت، یکی از دلایل اصلی ایران خودرو برای عرضه هر چه بیشتر بخشی از محصولاتش در بورس کالا اعلام شده است.

یکی از اصلی ترین دلایل علاقه‌ی خودروسازان به فروش محصولاتشان در بورس، رهایی از بند قیمت گذاری دستوری و فروش با قیمت نزدیک به بازار خودرو است. برای مثال گروه بهمن در یک دوره فروش در بورس کالا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پول بیشتری نسبت به سامانه‌ی یکپارچه فروش خودرو کسب کرده است.

با وجود اینکه خودروسازان از این روش سود بیشتری کسب می‌کنند اما انتظار می‌رود قیمت خودروهای عرضه شده در بورس حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار بوده و باعث کاهش قیمت در بازار آزاد نیز بشود.

منبع: اخبار خودرو

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.