نباید بگذاریم فرصت ها برای قطعه سازان ایرانی از دست برود

یک عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، گفت: هرچند در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری های درستی از سوی کشورمان در زمینه خودرویی در دیگر کشورها اتفاق افتاده، اما برخی مشکلات سبب از دست رفتن بازارها به نفع دیگر کشورها شده است.

قطعه نیوز: سید حسین بحرینیان با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه، اظهار داشت: سابقه همکاری شرکت های ایرانی با روس‌ها به همکاری با شرکت «آواز» (UAZ) این کشور برمی‌گردد که پس از تحریم روسیه توسط غرب، بار دیگر به سراغ شرکت‌های ایرانی آمده‌اند.

وی، چین و ترکیه را رقیب اصلی ایرانی ها در بازار روسیه برشمرد که باید با ارائه خدمات مناسب به مشتریان و همچنین قیمت دهی مناسب، بتوانند به فتح این بازار بپردازند.

بحرینیان تاکید کرد: موفقیت در بازارهای صادراتی نیازمند صبر زیاد، نا امید نشدن و تمرکز بر بازار است.

وی یادآور شد: در سال های گذشته، صنعت خودروسازی کشورمان نتوانسته آن طور که باید خود را با فناوری روز جهان، منطبق کند و حتی شاهد تغییرات پی در پی مدیران عامل شرکت های خودروسازی بودیم و این عدم ثبات در تصمیم گیری ها منجر به اتلاف سرمایه ها خواهد شد.

این مقام صنفی، ابراز امیدواری کرد:‌ در زمینه اقتصادی شاهد تصمیم سازی های مناسب باشیم تا همچنان که در زمینه خودروسازی در عراق و سوریه به درستی سرمایه گذاری کردیم، اما منتج به نتایج خوبی، نیز شود.

وی یادآور شد: امروز سه سازمان توسعه تجارت، توسعه صادرات و صنایع کوچک به ارائه مشوق‌هایی برای حضور شرکت ها در نمایشگاه ها می‌پردازند، اما هیچ وقت یک مدیریت واحد برای صادرات را شاهد نبودیم.

بحرینیان ادامه داد: این مساله و سایر مسائل سبب شده تا بازارهایی که به زحمت در آنها رسوخ کردیم، به راحتی در اختیار کشورهایی همچون ترکیه قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.