اختلاف ۶۰ درصدی قیمت لاستیک از کارخانه تا بازار

قیمت لاستیک

رئیس انجمن صنعت لاستیک، گفت: دولت می خواهد از جیب تولیدکنندگان لاستیک به دلالان سود برساند زیرا تفاوت قیمت لاستیک از تولید تا بازار با توجه به انواع لاستیک بین ۱۵ تا ۶۰ درصد وجود دارد.

قطعه نیوز: مدت ها است انجمن صنعت لاستیک در تلاش است قیمتگذاری این کالا را از شیوه دستوری خارج کند تا روند تولید این کالای استراتژیک دچار تهدید نشود. از سوی دیگر با وجود آنکه عرضه این کالا را در بورس متوقف کردند اما از عرضه خودرو در بورس حمایت های زیادی شد، حالا پیشنهاد این انجمن تحلیل قیمت گذاری تایرها براساس عرضه و تقاضا است.

در این زمینه عبدالمالکی رئیس انجمن صنعت لاستیک گفته است: دوده صنعتی که وزن زیادی در صنعت تایر دارد و ۲۳ درصد هزینه و وزن تایر را تشکیل می دهد نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد قیمت داشته است. همچنین، کائوچوی مصنوعی به عنوان ماده اولیه تولید لاستیک بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته، در حالی که قیمت محصول نهایی فقط ۳۰ درصد افزایش یافته است. با این حال دولت، می خواهد از جیب تولیدکنندگان لاستیک به دلالان سود برساند چون تفاوت قیمت لاستیک از تولید تا بازار با توجه به انواع لاستیک بین ۱۵ تا ۶۰ درصد وجود دارد.

وی افزود: اختلاف قیمت سایزهای مختلف لاستیک، زیاد است و بیشترین تفاوت در لاستیک‌های TBR یعنی لاستیک‌های رادیال باری – اتوبوسی به چشم می‌خورد، ابته در تایرهای خودروهای سواری هم تفاوت قیمت وجود دارد.

رئیس انجمن صنعت لاستیک ضمن تشریح مطالبه تولیدکنندگان لاستیک ‌اظهار کرد: خروج لاستیک از شمول قیمت‌گذاری و اینکه قیمت‌گذاری توسط واحدهای صنفی براساس رقابت و عرضه و تقاضا تعیین شود، کمک بانک ها به پروژه‌های روی زمین‌مانده، اعطای تسهیلات و همچنین حمایت مالی از حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت تایر بلاتکلیف مانده اند. خواسته های ما از دولت، حذف بوروکراسی از صادرات و افزایش سهمیه صادرات لاستیک است.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.