اتوبوس های برقی ایرانی به زودی پلاک می شوند

اتوبوس های برقی

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: اتوبوس‌های برقی ایرانی، کمتر از یک سال دیگر پلاک می شوند.

قطعه نیوز: «شهریار زینی» با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اولویت ما در معاونت علمی است، استفاده از اتوبوس‌های برقی در حمل و نقل عمومی است، گفت: در حال حاضر اتوبوس های برقی آماده تولید هستند و با جلساتی که با وزارت کشور و اتحادیه اتوبوسرانی برگزار کردیم به زودی قرارداد حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را منعقد کنیم.

زینی با بیان اینکه نمونه اولیه این اتوبوس در مهر امسال آماده می‌شود، گفت: تست بهینه سازی و بررسی عیوب و خطا‌های اتوبوس در آبان ماه انجام می‌شود تا در خط تولید رفع شوند و کمتر از یک سال دیگر شاهد اخذ پلاک و عملیاتی شدن این اتوبوس خواهیم بود.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص ایستگاه‌های شارژ اتوبوس برقی گفت: اتوبوس برقی بدون ایستگاه شارژ طراحی نمی‌شود بلکه همزمان با ساخت اتوبوس به فکر ایستگاه‌های شارژ آن هم هستیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های شارژ این اتوبوس به صورت «شب شارژ»، «فست شارژ» و «ترکیبی» است، گفت: ایستگاه‌های شارژ در پایانه‌های اتوبوسرانی خواهد بود.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ایستگاه‌های فست شارژ به صورت جایگاه میان راهی در نظر گرفته می‌شود که اگر در طول روز اتوبوسی نیاز به شارژ داشته باشد در این ایستگاه متوقف شود.

به گفته زینی، هنوز برای تعداد این ایستگاه‌ها تصمیم گیری نشده، ولی قرار است بخشی از این اتوبوس‌ها در خط بهارستان – جمهوری باشند.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تفاهم با وزارت کشور برای این منظور، گفت: این موضوع نسبت به قرارداد با شهرداری، کلان‌تر است و وزارت کشور تصمیم می‌گیرد که این اتوبوس‌ها در کدام شهرها، کلان شهر‌ها یا استان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.