دوچرخه؛ یک پدیده حمل و نقل محیط زیستی است

قطعه نیوز: رییس شورای شهر گفت: نمی‌توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کرد و بیشتر باید به عنوان یک پدیده حمل و نقل محیط زیستی به آن نگاه کرد.

محسن هاشمی افزود:  برای مثال در گذشته‌های دور که کشور چین به صورت کمونیستی اداره می‌شد دوچرخه یک عنصر بسیار مؤثر در حرکت بود.

هاشمی افزود: در کشور هلند نیز زیر ساخت‌های شهری را طوری ساختند که افراد می‌توانند با دوچرخه به محل کار خود رفته و تردد کنند.

وی عنوان کرد: به نظر من دوچرخه در تهران و مخصوصاً مناطق جنوب شهر که مسطح است می‌تواند به عنوان یک وسیله تردد گسترش یابد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در مناطق و شمال شهر که دارای شیب است برای طی مسیرهایی که سرپایینی است استفاده از دوچرخه آسان است اما برای برگشت که مسیر سربالایی است، استفاده از آن دشوار است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در هیچ کاری افراط و تفریط درست نیست، اظهار داشت: باید این موضوع را یک مد حمل و نقل در نظر بگیریم و حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا خود شما هم از دوچرخه برای تردد استفاده می‌کنید، گفت: من قبلاً به شوخی گفته‌ام که چون استفاده از دوچرخه کار سختی است از سه‌چرخه استفاده می‌کنم.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.