علت خرابی ریموت خودرو چیست؟

با ورود علم الکترونیک به صنعت خودروسازی، بسیاری از سیستم‌های خودرو دچار تغییرات فراوانی شد، که مهمترین آن سیستم امنیت خودرو بود.

 

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، یکی از سیستم‌های جدید در خودرو، ریموت است. این قطعه وظیفه کنترل ورود، باز کردن درها و اغلب استارت خودرو را به عهده دارد. در تعریف ساده می‌توان گفت این سیستم جهت افزایش امنیت در خودرو به کار رفته است.

ریموت‌های خودرو مانند هر قطعه دیگر در حالی که بخشی از عملکرد و استفاده از خودرو را تسهیل می‌کند، دارای عمر مفید و معایب متعددی است. ریموت‌های خودرو در عین فواید، مشکلات و معضلاتی هم به همراه دارد. این قطعه گاهی به دلیل ضربه خوردن، آب خوردن یا قرار گرفتن در میدان مغناطیسی ممکن است دچار اختلال در عملکرد شود.

اما معمولا مهم‌ترین دلیل ایجاد مشکل در عملکرد صحیح ریموت خودروها، چینی بودن باتری‌های به کار رفته در آنها است. نگاهی به انواع باتری‌های موجود در بازار نشان می‌دهد بیشتر برندهای باتری متعلق به چین هستند که معمولا نیز تاریخ مصرف آنها گذشته است. این عامل سبب می‌شود قرار دادن این باتری‌ها در ریموت به عملکرد مناسبی منجر نشود.

البته باید توجه داشت برخی از انواع ریموت‌های خودرو از تکنولوژی پایین ساخت برخوردار هستند که این موضوع باعث می‌شود عمرمفیدشان به شدت پایین باشد. بسیاری از خودروهای جدید در بازار که با مشکل عملکرد ریموت مواجه می‌شوند عمدتا با این مشکل درگیر هستند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.