بازار خودروی چین سکه شد

فروش خودرو در چین در ماه ژوئن ۲۴ درصد افزایش یافت.

قطعه نیوز: فروش خودرو در چین در ماه ژوئن نسبت به سال قبل ۲۳.۸ درصد افزایش یافت که اولین افزایش در چهار ماه گذشته پس از کاهش مالیات‌ها و ارائه یارانه برای تشویق خرید خودرو به دلیل کاهش محدودیت‌های کووید- ۱۹بود.

داده‌های انجمن خودروسازان چین، امروز دوشنبه نشان داد که فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در ماه ژوئن به ۲.۵ میلیون دستگاه رسید. فروش در نیمه اول سال که به دلیل قرنطینه‌های شدید در مرکز تجاری شانگهای و سایر شهرها بین ماه مارس و می به شدت آسیب دیده بود، ۶.۶ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ بود.

فروش ژوئن با فروش خودروهای انرژی نو از جمله برقی وپلاگین هیبریدی، ۳۴.۴ درصد نسبت به ماه می افزایش یافته است که نسبت به سال گذشته ۱۲۹.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. ماه گذشته دولت مرکزی مالیات خرید خودرو را برای خودروهایی با قیمت کمتر از ۳۰۰ هزار یوان (۴۵ هزار دلار) و موتورهایی با حجم دو لیتری یا کمتر به نصف و ۵ درصد کاهش داد.

به گفته روزنامه رسمی پیپلز دیلی در چین، این معافیت مالیاتی بر خریداران نزدیک به ۱.۱ میلیون خودرو تاثیر گذاشته و ضرر مالیاتی ۷.۱ میلیارد یوان (یک میلیارد دلار) را برای دولت به همراه داشته است. برخی از دولت‌های محلی در ماه می و ژوئن، شروع به ارائه یارانه به مصرف‌کنندگانی کردند که مایل به تجارت خودروهای موتور بنزینی برای خودروهای برقی بودند. برخی شهرها نیز سهمیه مالکیت خودرو را افزایش داده‌اند.

دولت گفت که در این ماه، تمدید معافیت مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی را در نظر خواهد گرفت و برنامه‌هایی را برای ساخت ایستگاه‌های شارژ بیشتر و تشویق هزینه‌های شارژ پایین‌تر ارائه کرد.

در حالی که فروش ژوئن پررونق بود، نگرانی‌هایی وجود دارد که با افزایش موارد ابتلا به کووید با ورود زیرمجموعه BA.۵ به چین، تقاضا بار دیگر تحت تاثیر قرار گیرد. شهرها در حال اعمال محدودیت‌های جدیدی برای مهار سویه‌های جدید هستند. از تعلیق کسب‌وکار گرفته تا قرنطینه و شانگهای در حال آماده‌سازی برای یک کمپین آزمایش انبوه دیگر است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.