فیلتر هوای خودرو را چه زمانی تعویض کنیم؟

فیلتر هوا نقش مهمی در توان مکش پیشرانه خودرو دارد و باید در زمان تعویض به موقع آن، دقت لازم را داشت.

قطعه نیوز: عموم رانندگان می دانند که فیلتر هوای پیشرانه خودرو باید به طور منظم تعویض شود اما بسیاری تعویض به موقع فیلتر هوا را نادیده می گیرند یا با زمان مناسب برای تعویض آشنا نیستند.

تمیز نگه داشتن فیلتر هوا باعث تمیز ماندن پیشرانه اتومبیل و جلوگیری از نفوذ ذرات آلودگی می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که فیلتر هوا نباید به قدری متراکم باشد که توان مکش پیشرانه را کاهش دهد.

یکی از نکات کلیدی فیلتر هوا در همینجا مشخص شد، به صورتی که اگر فیلتر هوا به موقع تعویض نشود، تجمع آلودگی ها باعث کاهش توان مکش خواهد شد در نتیجه عبور هوا از میان ذرات آلودگی ها سخت تر خواهد شد.

نتیجه این پدیده مکش بیشتر پیشرانه برای دریافت حجم یکسان هوا خواهد بود بنابراین عملکرد دریچه گاز و مصرف سوخت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. توصیه می شود که در هنگام تعویض فیلتر هوا داخل آن باد گرفته نشود چرا که فشار زیاد باد باعث کاهش کارایی فیلتر هوا شده و عمل فیلتر شدن هوا به درستی صورت نخواهد گرفت.

پیشنهاد می شود اگر در مناطق پر گرد و غبار زندگی می کنید فیلتر هوا هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود اما در هوای معمولی فیلتر هوا تا ۷ الی ۱۰ هزار کیلومتر نیز می تواند به صورت مناسبی عملکرد خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.