بهترین لاستیک های ایرانی کدامند؟

قطعه نیوز: ممکن است امروز موعد دوسال استفاده از لاستیک هایتان به پایان رسیده باشد و حالا شما ندانید که چه لاستیکی را از چه برندی تهیه کنید. حتی ممکن است بین انتخاب لاستیک ایرانی و خارجی تردید داشته باشید اما این را بدانید که لاستیک های ایرانی رقیب مناسبی برای لاستیک های خارجی هستند. به تعبیری می توان گفت که لاستیک های ایرانی می توانند به راحتی گوی سبقت را از رقبای چینی و هندی بربایند.

اما داستان لاستیک های خارجی از این ماجرا جدا است زیرا لاستیک های خارجی به دلیل نوع کیفیت و وزن همیشه در صدر قرار داشتند و طرفداران زیادی هم دارند.

پرطرفدارترین لاستیک های ایرانی

بارز، کویر تایر، یزد تایر، دنا و ایران تایر در حال حاضرجزء بهترین تولیدکنندگان لاستیک هستند که طرفداران زیادی را در بین بازار داخلی و خارجی دارند. طبق آخرین نظر سنجی که توسط یکی از سایت های داخلی انجام شده بود مردم ۷۴ درصد رای لاستیک بارز را به عنوان بهترین لاستیک انتخاب کردند و پس از آن کویرتایر(۱۰%)، یزد تایر(۶٫۵%)و ایران تایر(۵%)دنا(۴٫۵%) را به خود اختصاص دادند.

فروشندگان لاستیک چه می گویند

فروشندگان لاستیک بر این باور هستند که به مشتریان خود به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنند لاستیک های چینی بخرند. آنها می گویند که لاستیک های چینی با وجود نرمی پس از مدتی خشک می شوند و همین امر(خشک شدن) باعث کاسته شدن از کیفیتشان می شود.

فروشندگان معتقدند که جنس لاستیک های کره ای و اروپایی بهتر و با کیفیت تر است. هرچند که برای بعضی خودروها مخصوصا پراید لاستیک های ایرانی خیلی زیادی در بازار موجود است که در این بین خریداران بیشتر از لاستیک بارز استفاده می کنند.

نکته جالب در بین سخنان آن ها این بود که برای خودروی چینی MVM 110  می توان لاستیک ایرانی گرفت چرا که سایز MVM 110 و پراید یکی است و لذا از لاستیک های مخصوص پراید هم می توان برای این خودروی چینی استفاده کرد.

لاستیک خارجی چه بخریم؟

معمولا افرادی که ماشین های خارجی دارند از لاستیک های خارجی هم استفاده می کنند، زیرا این لاستیک ها به خاطر نرمی، کارکرد مناسب، چسبندگی بهترو وزن سبک تر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.در حال حاضر برندهای کره ای و اروپایی گزینه بهتری برای ماشین های خارجی هستند.

تولید ۴۰ درصدی لاستیک در داخل

سماواتی، رییس اتحادیه لاستیک و روغن گفت:  درحدود ۴۰ درصد بازار کشور، لاستیک های ایرانی و۶۰ درصد را لاستیک های خارجی تشکیل می دهند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا ایران توان تولید لاستیک هایی که بتواند با لاستیک های خارجی رقابت کند را ندارد، گفت: بیشترین مانع بر سر این راه برای تولید کنندگان داخلی نبود دستگاه های روز است که متاسفانه تکنولوژی این دستگاه ها به ۲۵ سال پیش باز میگردد، لذا همچنان نمیتوانیم لاستیک بسیاری از خودروهای جدید به خصوص خودروهای شاسی بلند را بسازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. نوروزی می گوید

    سلام
    برای ماشین سمند می خوام لاستیک بخرم لطفا اگه تجربه خوبی دارید راهنمایی کنید
    بعضی می گویند یزد بهتره بعضی هم می گویند بارز موندم چی بگیرم
    ممنونم

  2. نوروزی می گوید

    سلام
    برای ماشین سمند می خوام لاستیک ایرانی بخرم لطفا اگه تجربه خوبی دارید راهنمایی کنید ۰۹۱۵۹۳۱۲۲۹۶ چی بخرم بهتره
    norozia41@gmail.com

  3. سیروس می گوید

    من ال ۹۰ مدل ۸۷ دارم برای اولین بارلاستیک ایرانی گذاشتم وقبل آن طی تحقیقی که کردم کویرتایرروانتخاب کردم

  4. عارف می گوید

    با عرض سلام خدمت دوستی که فرموده بودند، برای سمند، یزد انتخاب کنم یا بارز، من قبلاً بارز داشتم لاستیک ها زود پله کردند ولی الان سه ساله یزد استفاده میکنم، نسبت به قبلی نرم و عمر و دوام بیشتری دارند،

  5. علی می گوید

    من تا حالا بارز و کویر رو استفاده کردم، خوب بودن هرچند بعد از ۳۰ تا ۴۰ هزار تا خشک میشن و نرمی قبل رو ندارن اما دوامشون بد نیست. بارز به نظرم بهتره. اخیرآ زیر ۲۰۶ ایران تایر ۲۰۵ انداختم با کلی تحقیق از کسایی که استفاده کرده بودن خیلی نرم شده و تعادلش قابل مقایسه با قبل نیست تا ببینیم در گذر زمان چقدر خشک میشه. یزد و کویر ۲۰۵ تو بازار الکی گرون و کمیاب شده اما من با ایران تایر حال کردم مناسبتر هم بود یعنی قیمتش تو سایتها و فروشگاه ها خیلی اختلاف نداشت در صورتی که یزد و کویر هر جا یه قیمته . این هم بگم که وقتی رفتم کویرهای ۱۸۵ که نزدیک به ۷۰۰۰۰ کیلومتر تو مدت ۲۷ ماه رفته بودن رو عوض کنم متوجه شدم همه لاستیک هام نخ زده (لاستیک فروش ها میدونن ازشون بپرسید و خیلی خطرناکه) خلاصه که خدا رحم کرده بود.

  6. عرفان می گوید

    دوستان لطفا منو راهنمایی کنید، من امروز یکی به عنوان کادو تولدم دو جفت لاستیک ۱۸۵ یزد تایر گرفته واسم پست کرده ولی توی فکر این بودم که نوارپیچشونو باز نکنم و برم با بارز عوضشون کنم چون میگن بارز بهتره و نرم تره! آخرش گیج شدم نمیدونم همین یزد تایر رو بندازم یا عوض کنم بارز بندارم؟ درضمن یزد تایر تاریخش واسه ی هفته ی بیست و نهم سال دو هزار بیست هستشطو گلش مرکوری هستش! یعنی فقط سه هفته از تاریخ ساختش گذشته. نطر شما چیه؟ همین یزد تایر گل مرکوری که تاریخش هفتهذی ۲۹ سال ۲۰۲۰ هستش و سه هفته هست که تولید شده رو بندازم یا برم توی بازار پیش لاستیک فروشا اینا رو بدم بجاشون بارز بردارم؟؟ من فقط واسه اینکه میگن بارز نرم تره دو دل شدم!
    نظر شما دوستان چیه؟

    1. هومن می گوید

      یزد و بارز هر دو خوبن، ولی من خودم برای پراید این بار یزد میندازم تعریفش زیاد شنیدم، هر چند همه می‌دونیم لاستیک کره ای از همه بهتره ولی خب به خاطر قیمت و گرونی مجبوریم ایرانی بخریم

  7. محمد می گوید

    سلام

    منهم همه نوع لاستیک ایرانی استفاده کردم

    ولی یزد ازهمه بهتر است

  8. مهرداد می گوید

    فقط بارز شک نکنید بارز b300 یکم سفته ولی دوام زیادی داره .
    یزد هم خوبه من داشتم ولی دوام بارز را نداره

  9. سینا می گوید

    نمایندگی ایران تایر
    ۰۹۳۹۳۱۸۳۶۷۴
    برای لاستیک دولتی در خدمتم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.