ممنوعیت عرضه لوازم یدکی خودرو بدون کد رهگیری به بازار

معاون وزیر صمت از ممنوعیت عرضه قطعات یدکی خودرو بدون کد رهگیری به بازار از مرداد ماه خبر داد و گفت: تولید کنندگان تمام محصولاتشان را با کد رهگیری به بازار عرضه کنند.

قطعه نیوز: محمد مهدی برادران در بازدید از غرفه سایپا در هجدهمین نمایشگاه قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان با اعلام این خبر افزود: شناسایی قطعات تقلبی و قاچاق در بازار از اقدامات اخیر ما بوده، چراکه قطعات قاچاق و تقلبی به نام محصولات اصلی داخلی یا خارجی در داخل کشور بسته بندی و وارد بازار می‌شد و برای مردم ایجاد مشکل می‌کرد که با انجام طرح اصالت سنجی قطعات برای مردم اطمینان خاطر ایجاد شده است.
معاون وزیر صمت تاکید کرد: ایجاد کد‌های شناسه برای اصالت سنجی کالا‌ها برای دو گروه کالایی باطری و کمک فنر، اجرایی شده و برای ۵۳ گروه قطعات یدکی خودرو دیگر هم این کار انجام خواهد شد.
برادران افزود: در این خصوص مقرر شده که از مرداد ماه هیچ کالایی بدون کد رهگیری به بازار عرضه نشود و تولید کنندگان تمام تولیداتشون را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند البته برای آن تعداد از قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده که کد رهگیری دریافت کنند.
*روند رو به رشد تولید خودرو در ۸ ماه اخیر 
برادران اولین گام در مبارزه با کالای قاچاق را اطمینان از میزان تولید در سطح بازار عنوان کرد و گفت: با تلاش خودروسازان و قطعه سازان، تولید خودرو در ۸ ماه اخیر روند روبه رشدی داشته است.
وی افزود: افزایش کیفیت محصول و رضایت مندی مشتری از دیگر اقدامات صورت گرفته بود، چراکه این موضوع با انتقادات به حق مردم در سال‌های گذشته مواجه شده بود و خوشبختانه با پاسخ گویی مناسبی همراه شده است.
انتهای پیام/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.