با افزایش ۴درصدی قیمت‌ها؛ فروش خودرو در آمریکا کاهش یافت

قطعه نیوز: انتظار می‌رود فروش خودرو در آمریکا ۱.۵ درصد در ژوئن نسبت به سال گذشته کاهش یابد چون قیمت های بالا خریداران را دور نگه می دارد .

تخمین زده شده است کل فروش خودرو در آمریکا در ژوئن ۱.۴۷ میلیون واحد باشد و انتظار می رود خرده فروشی خودروهای جدید ۲.۹ درصد کاهش یابد و به ۱.۱۵ میلیون دستگاه برسد .

تقاضا برای خودروهای جدید تحت تاثیر قیمت های بالا قرار گرفته است که اهمیت آن از اقتصاد قوی و حساسیت بالای مشتری بیشتر بوده است، در غیر این صورت رشد فروش خودرو تقویت می شد .

توماس کینگ، معاون ارشد بخش اطلاعات و تحلیل شرکت مشاوره جی پی پاور طی بیانیه ای گفت:« متوسط قیمت معاملات نیمه اول سال رکورد زده است که بر درآمد تولیدکنندگان تأثیر گذاشته است» .

با وجود فروش کمتر، درآمد خالص تولید کنندگان به خاطر قیمت‌های بالاتر افزایش می یابد. قیمت خرید خودرو ها در ۶ ماهه اول سال به ۳۳هزار و ۳۴۶ دلار می رسد که بالاترین حد ۶ ماهه است. قیمت خودرو نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۴ درصد بالا رفته است .

میانگین تعداد روزهایی که یک خودروی جدید قبل از فروش در دست معامله کننده می ماند ۷۵ روز از ۲۳ ژوئن است که شش روز نسبت به سال قبل بیشتر شده است .

ولی فروش خودروهای دست دوم بیشتر شده که چالش های فروش خودروهای جدید را جبران می کند .

انتظار می‌رود فروش خودروهای دست دوم و کارکرده حدود ۹ درصد در نیمه اول سال افزایش یابد.

منبع: تسنیم به نقل از رویترز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.