آمادگی تامین قطعات ایران خودرو برای تولید روزانه سه هزار دستگاه

شرکت ایران خودرو از تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ و آمادگی شبکه تامین قطعات برای تولید روزانه سه هزار دستگاه خبر داد.

قطعه نیوز: در راستای رویکرد شرکت ایران خودرو برای تحقق برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ همراه با حفظ و ارتقای کیفیت، برنامه‌هایی به منظور افزایش یکپارچگی تمامی ارکان اجرایی ساپکو در محور‌های کاهش خودرو‌های کف، تسریع جریان عبور مستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیش‌بینی و کاهش ریسک و در نهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
براین اساس؛ با پایش و تامین قطعات گلوگاهی به‌ویژه قطعات الکترونیک کمتر از سه ماه، از پنجم فروردین تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تعداد خودرو‌های کف از ۶۲ هزار دستگاه به ۲۴ هزار دستگاه کاهش و بر اساس آمار، پروژه اجرای عبور مستقیم تولید محصولات شرکت ایران خودرو از دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز و تا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ به صد درصد رسیده است.
براساس این گزارش، رویکرد جدید ساپکو، هم‌افزایی تمامی عوامل تامین اعم از کیفیت، مهندسی، برنامه‌ریزی و تامین به تحقق صد درصدی برنامه‌های تولید انجامیده و این در حالی است که پیش از این و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به رویکرد‌های افزایش تولید شرکت ایران خودرو، با همت شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات و زنجیره تامین، تولید محصولات ایران خودرو افزایش یافته است.
همچنین؛ افزایش سطح پاسخ‌گویی تمامی ارکان تامین و تولید در ساپکو و زنجیره تامین و برنامه‌ریزی‌های گسترده برای یکپارچگی و هم‌راستایی عوامل تولید با رویکرد جدید تولید در دستور کار قرار داشته و به رکورد تولید عبور مستقیم ۲۷۵۱ دستگاه خودرو در هفته اول خرداد ۱۴۰۱ انجامیده است.
گفتنی است؛ با تسریع جریان عبور مستقیم و پیشگیری از ماندگاری خودرو‌های کف در سال ۱۴۰۱، حفظ کیفیت محصولات، تسریع گردش نقدینگی و افزایش تولید در راستای تحقق برنامه‌های وزارت صمت و اجرای دستور هشت ماده‌ای رئیس جمهور، توسط شرکت ایران خودرو تسهیل خواهد شد.
انتهای پیام/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.