راهکارهای تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری و برقی چیست؟

یک عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: کرد: بهترین راهکار برای تبدیل موتورهای کاربراتوری به انژکتوری و برقی، ارائه مشوق‌هایی همچون وام‌های بلندمدت از سوی بانک‌ها به بخش خصوصی، بدون دخالت دولت است.

قطعه نیوز: ابوالفضل حجازی عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص استفاده از سوخت ال پی جی در موتورسیکلت و مزایای اقتصادی و یا تاثیر آن بر حمل‌ونقل پاک اظهار داشت: تکنولوژی‌های رایج در کشورهای اروپایی همواره با تاخیر چند ساله در کشورهای در حال توسعه بکار گرفته می‌شود، از سوی دیگر در دنیا موتورسیکلتی وجود ندارد که با سوخت ال پی جی کار کند و شاید تنها نمونه‌هایی از آن را شاهد باشیم.

این عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران افزود: دنیا اکنون به سمت استفاده و توسعه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در حال حرکت است به طوری که در اروپا برای خروج خودروهای جاری از سوخت بنزین ضرب‌العجلی تعیین شده است.

حجازی گفت: کاهش قدرت خرید خودرو موجب شده ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان به استفاده از موتورسیکلت روی بیاورند و ۲۰ درصد به عنوان تفریح یا سرمایه از موتورسیکلت استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در ماه‌های نخست آغاز به کار دولت یازدهم، بحث تعیین بودجه برای جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی شکل گرفت اما بودجه‌‌ یا مشوقی برای این موضوع اختصاص نیافت و صرفا جایگزینی موتورهای انژکتوری با کاربراتوری بر اساس قوانین استاندارد و مصوبه هیات وزیران اتفاق افتاد.

این عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران تاکید کرد: اکنون بیشترین حجم موتورسیکلت‌های داخلی وارداتی هستند و تولید داخل توجیه اقتصادی ندارد به طوری که تیراژ مصرف از یک میلیون به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

حجازی در ادامه به وجود ۱۰۰ برند موتورسیکلت در داخل با تیراژی بین هزار تا هزار و ۵۰۰ دستگاه برای هر مدل اشاره کرد که تولید داخل آن را توجیه‌ناپذیر می‌سازد و گفت: هر کشوری نسبت به زیرساخت‌ها، فرهنگ و امکاناتی که در اختیار دارد، از منابع ملی خود استفاده می‌کند و شرایط فعلی اقتصادی که موجب توقف بسیاری از پروژه‌های عمرانی شده، زمان مناسبی برای حرکت در جهت تولید داخلی موتورسیکلت‌هایی با آلودگی کمتر نیست.

این عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای تبدیل موتورهای کاربراتوری به موتورسیکلت‌های نوشماره انژکتوری و برقی، ارائه مشوق‌هایی همچون وام‌های بلندمدت از سوی بانک‌ها به بخش خصوصی، بدون دخالت دولت است. در سایر نقاط دنیا هزینه بیمه و معاینه فنی به حدی گران است که مالکان خودروهای با عمر بالا، وسیله نقلیه خود را به شکل رایگان تحویل مراکز اسقاط می‌دهند. بیمه رایگان یا تخفیف ۵۰ درصدی نیز می‌تواند یکی از مشوق‌ها باشد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.