ابرخودروی بنز رونمایی شد

بنز

ای‌‌‌ام‌‌‌جی، زیرمجموعه خودروهای اسپرت مرسدس‌بنز از ابرخودروی خود رونمایی کرد.

قطعه نیوز: این خودرو که با همکاری تیم فرمول‌یک بنز ساخته شده، سریع‌‌‌ترین خودرویی است که این خودروساز آلمانی تاکنون ساخته است.

نام خودرو «وان» یا عدد یک به زبان انگلیسی است. قوای محرکه وان با الهام از خودروی فرمول‌یک بنز ساخته شده که تیم با آن هشت‌بار قهرمان جهان شده است. این سیستم یک موتور بنزینی و چهار موتور الکتریکی دارد. یک موتور الکتریکی روی سیستم توربو نصب شده، موتور الکتریکی دیگر به موتور بنزینی وصل است و دوموتور الکتریکی هم چرخ‌‌‌های جلو را حرکت می‌دهند. این قوای محرکه در مجموع ۱۰۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین ۳۲۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعتش ۲/ ۹ ثانیه است. سرعت وان در هفت ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌‌‌رسد. اتاق این خودرو هم با الهام از خودرو‌‌‌های فرمول‌یک طراحی شده است. بیشتر کنترل‌‌‌ها روی فرمان است و اگرچه امکاناتی نظیر دوربین به جای آینه عقب و تهویه مطبوع دارد، اما تمرکز اصلی بر فراهم کردن تجربه‌‌‌ای مشابه با رانندگی ماشین مسابقه‌‌‌ بوده است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد، بنز در سال ۲۰۱۷ با نمایش کانسپتی قصدش برای ساخت این خودرو را اعلام کرد. قرار بود این خودرو دو سال بعد، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود، اما سخت و پیچیده بودن روند تولید بارها باعث تاخیر در پروژه شد تا حدی که اولا کالنیوس، مدیر بنز، اخیرا به شوخی به خبرنگاران گفت که اعضای هیات‌مدیره احتمالا هنگام تصمیم گرفتن درباره ساخت این خودرو حالت عادی نداشتند. ساخت موتور، یکی از مشکلات اصلی پروژه بود. موتور خودروهای فرمول‌یک اگرچه بسیار کارآمد است، اما دوام زیادی ندارد و فقط برای چند‌ هزار کیلومتر کار ساخته می‌شود. در حالی که موتور خودروی معمولی باید بتواند چند صد‌ هزار کیلومتر کار کند. این موتور همچنین باید با استاندارد آلایندگی یورو ۶ ساخته می‌‌‌شد که به چالشی دشوار برای مهندسان بنز بدل شد. قرار است ۲۷۵ دستگاه از ابرخودروی بنز ساخته شود.

گفتنی است، قیمت این خودرو ۲ میلیون و ۷۵۰‌ هزار دلار است و بنز می‌‌‌گوید همه خودروها را پیش‌‌‌فروش کرده است.

 

انتهای ژیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.