تجهیز سایت ایران‌خودرو تبریز به خط رنگ، بدنه و پرس

مدیرعامل ایران‌خودرو از اضافه‌شدن خط رنگ به ایران‌خودرو تبریز تا دو سال آینده، خبر داد.

قطعه نیوز: مهدی خطیبی با بیان این‌که نگاه‌ ما در مدیریت؛ فعالیت اقتصادی و سودآوری برای ذی‌نفعان است، گفت: یکی از سرمایه‌های اصلی ایران‌خودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه است و بر همین اساس، تولید و عرضه قوای محرکه به مجموعه‌های خارج از ایران‌خودرو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

خطیبی در نشست با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و قطعه‌سازان استان آذربایجان‌شرقی در شرکت ایران‌خودرو تبریز، افزود: مرکز توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو که براساس آن ایجاد پاورترین ایران‌خودرو کلید خورده است، در حوزه تولید و عرضه قوای محرکه خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین نیز فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به چشم‌انداز صنعت خودرو تا سال ۱۴۰۴ گفت: باید برای صادرات برنامه مشخصی داشته باشیم و یقینا مسیر بازارهای صادراتی با افزایش کیفیت محصولات گشوده خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌های تحول کیفیت در گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: اگر صادرات محصول باکیفیت نداشته باشیم، تولیدمان سودآور نخواهد بود و برنامه‌ریزی برای این موضوع در ادامه تولید و توسعه صنعت خودرو کشور اجتناب‌ناپذیر است.

تجهیز ایران‌خودرو تبریز به خط رنگ تا دو سال آینده 

خطیبی از اضافه‌شدن خط رنگ به ایران‌خودرو تبریز تا دو سال آینده خبر داد و گفت: پس از آن، خط تولید بدنه و سالن پرس با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه خودرو به این سایت تولیدی افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه خطوط تولید گیربکس و موتور خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین در شرکت‌های ایدم و چرخشگر، افزود: باید کیفیت این بخش از محصولات نیز افزایش یابد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خطاب به تولیدکنندگان استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: با ارائه محصول باکیفیت شرایط رقابت‌پذیری آن را فراهم‌ کنید.

وی با اشاره به برخی سیاست‌گزاری‌های نادرست در صنعت خودرو کشور در سال‌های اخیر ازجمله قیمت‌گذاری دستوری گفت: سال ۱۴۰۰ به دلیل برخی اقدامات غیراقتصادی زیان‌انباشته قابل‌توجهی به ایران‌خودرو وارد شده که بخشی از آن به دلیل همین سیاست‌گزاری‌ها بوده است.

بهره‌گیری از ابزار نوین مالی برای پرداخت به شبکه تامین 

خطیبی ضمن تشریح برنامه توسعه‌ای در ایران‌خودرو، برنامه تولید کامل خودرو از ابتدای خردادماه را عاملی برای ایجاد انگیزه و نشاط در مجموعه دانست و گفت: به این سمت پیش می‌رویم که نظام پرداخت به شبکه تامین سامان‌دهی شود و بر همین اساس، علاوه بر پرداخت ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در اسفندماه سال گذشته، از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت‌مان به شبکه تامین دوبرابر ارزش خرید بوده است.
وی از بهره‌گیری از ابزار نوین مالی برای پرداخت به شبکه تامین خبر داد و گفت: تامین مالی جدید با بانک تجارت، خرید دین و ال‌سی داخلی درحال پیگیری است تا نظام پرداخت به بهترین شکل مدیریت شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: پرداخت نقدی در شرایط مناسبی قرار دارد و به این سمت پیش می‌رویم تا ظرف دو تا سه ماه آینده مطالبات قطعه‌سازان بالای ۱۲۰ روز نباشد.
وی تصریح کرد: اگر سدی باشد که مانع از عملکرد مناسب و رضایت‌بخش شود، حتما آن را از میان برمی‌داریم.

تولید خودروهای بدون کسری؛ زمینه‌ساز شفاف‌سازی 

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: نگاه کیفی هیات‌مدیره جوان و پویا در شرکت ساپکو قطعا در افزایش کیفیت محصول در کوتاه‌مدت نمایان خواهد شد.

وی با انتقاد از تضاد در سیاست‌گزاری و اهداف در صنعت خودرو گفت: در شرایطی انتظار افزایش کیفیت و توسعه محصول از صنعت خودرو کشور می‌رود که با قیمت‌گذاری دستوری، خودروساز توان تامین هزینه‌های تولید را ندارد و زیان‌ده می‌شود.

خطیبی وظیفه ذاتی خودروساز را توسعه، تولید و عرضه محصول و اشتغال‌زایی را از آثار افزایش تولید دانست و با تاکید بر فعالیت براساس مدل اقتصادی گفت: افزایش تولید در ایران‌خودرودیزل سبب ایجاد ۴هزار فرصت شغلی در سال جاری خواهد شد.

وی با بیان این‌که مشکلات ساختاری نیازمند راه‌حل‌های ریشه‌ای نیز است، تصریح کرد: مدیران خودروسازی پیش از این نیز با دلسوزی کار کرده‌اند، اما برخی مدیران به‌دلیل سیاست‌گزاری‌های نادرست نتوانسته‌اند کارنامه موفقی از خود به‌جای بگذارند.

مدیرعامل ایران‌خودرو زنجیره تولید خودرو را سودآور خواند و گفت: تا زمانی که به دنبال رفع ایرادات نباشیم، نمی‌توان از عملکرد صنعت خودرو کشور دفاع کرد.

وی تولید خودرو کامل و بدون کسری را زمینه‌ساز شفاف‌سازی در فرآیند تولید و ارائه آمار صحیح به جامعه برشمرد و گفت: افزایش سرعت گردش مالی، جلوگیری از ایجاد هزینه‌های مالی بیش‌تر و افزایش کیفیت، برخی دیگر از دستاوردهای این اقدام است.

اجرای استانداردهای جهانی؛ زمینه‌ساز تولید صادراتی 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این‌که واردات توان رقابت خودروهای داخلی را افزایش خواهد داد و سبب رشد و ارتقای صنعت خودرو خواهد شد، گفت: خودروسازان باید با افزایش کیفیت و اجرای استانداردهای جهانی، وارد مسیر صادرات شوند.

عزت‌اله اکبری‌تالارپشتی با بیان این‌که هر قدر تولیدکنندگان از تفکر دولتی فاصله بگیرند موفقیت بیش‌تری کسب خواهند کرد، افزود: تولیدکنندگان استان آذربایجان باید توقعات و انتظارات استانداردی و کیفیتی را رعایت کنند.

اکبری ادامه داد: واردات خوب است، اما باید خود را باور کنیم و با افزایش سطح استانداردها، خودروهای داخلی را به سطح جهانی برسانیم و توان صادرات را ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.