رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: بازار تشنه خودروهای باکیفیت است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه طرح واردات و نرخ تعرفه موجب بلاتکلیفی بازار شده، در خصوص تاثیر راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش بر بازار گفت: تغییر سامانه فروش بر بازار تاثیری ندارد. بازار تشنه خودروهای باکیفیت و کاهش مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار است.

قطعه نیوز: سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: بازار خودرو مجدد به دوران رکود کامل بازگشته و خرید و فروش بسیار ضعیف است. تا یک هفته گذشته فروشنده از فروش امتناع می‌کرد و اکنون خریدار دست از خرید کشیده است.

وی با اعلام اینکه طرح واردات و نرخ تعرفه موجب بلاتکلیفی بازار شده، در خصوص تاثیر راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش بر بازار از این سامانه به عنوان مسکن موقتی یاد کرد و گفت: تغییر سامانه فروش بر بازار تاثیری ندارد. بازار تشنه خودروهای باکیفیت و کاهش مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه بازار طی سه سال گذشته تنها نسبت به تامین ۵۰ درصد نیاز بازار اقدام کرده است، افزود: نیاز بازار طی سه سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برآورد می‌شود در حالی که میزان تولید در این بازه زمانی، بیش از ۲ میلیون دستگاه بوده است.

مؤتمنی بیان کرد: بازار و خریداران در انتظار ورود خودروهای باکیفیت هستند تا جزئیات طرح واردات و اینکه چه نوع خودروهایی اجازه ورود به کشور را دارند از سوی دولت مشخص شود.

وی در ادامه از افزایش ۱۳ تا ۱۴ درصدی قیمت خودروهای بازار طی دو سه هفته اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: پژو ۲۰۶ در سال گذشته قیمتی معادل ۲۶۲ میلیون تومان داشته که در یک هفته گذشته به ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان رسیده و پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز پیش رفته است. در حال حاضر خریدار با وجود کاهش ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت، نسبت به خرید اقدام نمی‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: طرح‌ها‌ی دولت باید مانع از تقاضای کاذب بازار و موجب کاهش واسطه‌گری در این بازار شوند. اما زمانی می‌توان تقاضای کاذب را از بازار حذف کرد که خودرو به اندازه کافی تولید و روانه بازار شود.

مؤتمنی افزود: طی سه هفته گذشته که نرخ ارز تا ۳۰ هزار تومان افزایش یافت، فروش خودرو متوقف شده یا قیمت‌های اعلامی فروشندگان بالا بود و در حال حاضر با وجود آمادگی فروشندگان به فروش از میزان تقاضا کاسته شده است.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان واقعی خودروی مورد نیاز خود را از بازار خریداری می‌کنند و هدف ثبت‌نام کنندگان در طرح‌های فروش سرمایه‌گذاری است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران بر واردات با تعرفه پایین که موجب حذف تقاضای کاذب است، تأکید کرد و عنوان داشت: باید خودروساز در قیمت‌گذاری آزاد باشد تا بدین ترتیب تناسب میان عرضه و تقاضا برقرار شود و بازار نیز قیمت واقعی خودرو را ارزش‌گذاری نماید.

مؤتمنی در پایان با بیان اینکه بازار خودرو نیازمند عرضه ماهانه ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو است و در صورت تأمین از فاصله قیمتی کاسته می‌شود، در خصوص قیمت انواع خودروهای داخلی اشاره خاطرنشان کرد:  پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۰۲ میلیون تومان، سمند lx حدود ۳۰۰ میلیون تومان، پژو پارس ۳۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس با قیمتی بالغ بر ۲۹۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.