ضرورت اجرای طرح جمع آوری قطعات تقلبی در صنعت موتورسیکلت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران بر ضرورت اجرای طرح تعریف کد شناسه و جمع آوری قطعات تقلبی موتورسیکلت تاکید کرد.

قطعه نیوز: مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در خصوص اجرای طرح جمع آوری قطعات تقلبی خودرو و ضرورت اجرای چنین طرحی در صنعت موتورسیکلت اظهار داشت: قطعات تقلبی موتورسیکلت به سبب بسته بندی ماهرانه ای که دارند تا زمان نصب قابل شناسایی نیستند. از این رو بارها خواستار اجرای این طرح و تعریف شناسه برای قطعات موتورسیکلت شدیم اما تا کنون عزمی برای این کار وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه قطعات تقلبی از دیرباز در بازار وجود داشته اما امروز رواج پیدا کرده اند، افزود: موانع تولید مانند قانون مالیات و بیمه تعداد تولید کنندگان زیرزمینی و تولید قطعات زیرپله ای را افزایش داده و متاسفانه عزمی برای برخورد با این تولید کنندگان و جمع آوری قطعات تقلبی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گران بودن قطعات اصلی را از دلایل رواج قطعات تقلبی در بازار عنوان و بیان کرد: متاسفانه تولید کنندگان زیرزمینی از گران بودن قطعات اصلی سواستفاده کرده و قطعات تقلبی را جای قطعه اصلی می فروشند در حالی که ارزش جان انسان ها قابل مقایسه با قیمت قطعات نیست.

صفرخانی در ادامه یادآور شد: لازم به ذکر است که اجرای این طرح باید با برنامه ریزی و بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و همفکری با اتحادیه های مرتبط صورت گیرد و سیاست گذاری ها نیز در راستای تحقق اهداف باشد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید از قطعات مصرفی موتورسیکلت نظیر لنت آغاز شود، گفت: با توجه به اینکه تولید کننده و وارد کننده هر قطعه مشخص است جمع آوری قطعات تقلبی تنها نیازمند شناسایی و استاندارد سازی قطعات است و در این مسیر نیز می توان از اتحادیه های مرتبط کمک گرفت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان با تصریح اینکه مسئولین تا کنون به وعده های خود مبنی بر حمایت از تولید عمل نکرده اند، خاطرنشان کرد: از مسئولین انتظار می رود ضمن هدایت تولید کننده به سمت تولید قطعات باکیفیت و تامین نیاز داخل زمینه صادرات قطعات را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.