لاستیک خودرو گران شد/تداوم قاچاق لاستیک از عراق به ایران

یک عضو اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: قیمت لاستیک اسفند ماه به دلیل افزایش تقاضا اندکی افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت‌ها در فروردین امسال به ثبت رسید.

به گزارش قطعه‌نیوز، لاستیک مانند دیگر اقلام با توجه به افزایش نرخ دستمزد و بالا رفتن هزینه‌های سربار گران شده است. گویا قیمت لاستیک در اسفند ماه نوسان چهار تا پنج درصدی داشته است. در همین مورد یک عضو اتحادیه فروشندگان لاستیک تهران به قطعه‌نیوز گفت: بازار لاستیک راکد است و تقاضایی برای خرید وجود ندارد. لاستیک‌های تولید شده سال قبل روی دستمان مانده و فعلا تولیدکنندگان قیمت لاستیک را رسما افزایش ندادند.

قاسم خدامی توضیح داد: اسفند سال گذشته قیمت لاستیک پراید ۸۴۰ هزار تومان بود اکنون قیمت این محصول به ۸۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت لاستیک پژو ۲۰۶ نیز یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود اکنون با قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 لاستیک‌های خارجی از کشورهایی مانند عراق قاچاقی وارد ایران می‌شود و قاچاق لاستیک‌ خودروهای خارجی همچنان تداوم دارد.

این فعال صنفی ادامه داد: یک زمانی در ایران قاچاق لاستیک معکوس بود. سال‌های گذشته در بازار ایران صف خرید لاستیک وجود داشت .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کرد لاستیک‌های تولید داخل به کشورهای اطراف از جمله افغانستان و عراق قاچاقی صادر می‌شد که جلوی آن را گرفتند.

براساس این گزارش، تحریم و محدودیت‌های ارزی و وارداتی باعث شده که دارندگان خودرو‌های وارداتی، قطعاتی مانند لاستیک را با قیمت بالاتری بخرند. از این رو برخی سودجویان با قاچاق اتوبوسی لاستیک این مدل خودرو‌ها و واردات غیرقانونی آن از عراق، لاستیک را با قیمت پایین‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.