راهکارهای جلوگیری از روغن سوزی خودرو

برای پیشگیری از روغن سوزی، نکاتی وجود دارد که اگر آن‌ها را بکار گیریم، می‌توانیم از روغن سوزی جلوگیری کنیم.

قطعه نیوز: اگر اطلاعات خود را درباره‌ی قطعات و بخش‌های مختلف خودرو بالا ببریم؛ کم‌تر به مشکل بر خواهیم خورد.

موارد پیشگیری برای جلوگیری از روغن سوزی به این شرح است: 
۱. همیشه سطح روغن موتور خودرو را چک کنید و در صورت مشاهده کاهش سطح روغن به طور غیر طبیعی، روغن سوزی خودرو را بررسی کنید.
۲. همیشه از روغن موتور‌های با کیفیت که مناسب نوع خودروی‌تان است، استفاده کنید. استفاده از روغن موتور مناسب و با کیفیت احتمال روغن سوزی را، در خودرو کاهش می‌دهد.
۳. به هیچ وجه از موادی مانند گازوئیل برای شست‌و‌شو موتور خودرو استفاده نکنید.
۴. می‌توان به‌جای استفاده از روغن موتور، از افزودنی‌های شیمیایی استفاده کرد. ویژگی‌های این افزودنی‌ها، سبک بودن و قیمت مناسب داشتن آن‌ها است.
۵. به هیچ وجه ترموستات خودرو را باز نکنید. تنظیم دمای موتور خودرو توسط ترموستات انجام می‌شود و با باز کردن آن، تنظیمات دما دچار مشکل شده و باعث دست‌کاری شدن سطح روغن موتور خودرو می‌شود.
۶. فیلتر هوا را به موقع عوض کنید و قبل از بستن، آن را با روغن پر کنید. فیلتر کثیف می‌تواند باعث مشکل در خودرو شود پس باید آن را تعویض کرد.
۷. در بازار مکمل‌هایی برای جلوگیری از روغن سوزی وجود دارد که می‌توانند کمک فراوانی به پیشگیری از روغن سوزی در خودرو کنند.
از عوارض روغن سوزی می‌توان به این موارد اشاره کرد:
کاهش توان و صدمه زدن به موتور خودرو: زمانیکه موتور خودرو بدون روغن باشد حرکت پیستون‌ها درون سلیندر به سختی صورت می‌گیرد.
کاهش بازدهی مصرف سوخت: یکی دیگر از عوارض روغن سوزی خوردو این مشکل است که علاوه برآن دود ناشی از سوختن روغن موتور به شدت برای محیط زیست مضر است. برای کاهش آسیب‌های محیط زیستی کمپانی‌های تولیدکننده خودرو، اگزوز خودرو‌های پیشرفته را طوری طراحی می‌کنند که دود حاصل از سوختن روغن موتور را جذب کرده و مانع از ورود آن به محیط می‌شوند.
رفع موقت روغن سوزی برای معاینه فنی
در حالت کارکردن درجا و موتور روشن و گرم، پدال گاز خودرو را فشار داده و دور موتور خودرو را تا ۴۰۰۰ بالا ببرید. با مشاهده رنگ دود خروجی از اگزوز می‌توانید اقدامات لازم را پیش از رفتن به معاینه فنی انجام دهید. در ادامه به سه حالت و رنگ مختلف دود خروجی از اگزوز می‌پردازیم:
حالت اول: مشاهده دود سفید بدین معناست که آب رادیاتور وارد محفظه احتراق خودرو شده است.
حالت دوم: مشاهده دود سیاه نشانه میزان بنزین ورودی به موتور زیاد است و انژکتور باید تنظیم شود.
حالت سوم: مشاهده دود آبی رنگ در اگزوز بدین معناست که خودروی شما دچار روغن سوزی شده است.
نکته‌ی قابل ذکر در این بخش از مقاله این است که روغن سوزی معمولا در خودرو‌های کارکرده که مسافت طولانی را طی کرده‌اند؛ رخ می‌دهد.
اگر می‌خواهید خودروی دست دوم خریداری کنید حتما به این نکته توجه کرده و قبل از وارد شدن به فرایند خرید برای خودرو تست کمپرس سنج انجام دهید. تست کمپرس سنج هزینه و دردسر خاصی ندارد که از نکات مثبت آن به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.