برای آزاد سازی واردات لاستیک باید معنا تعریف شود

قطعه نیوز: دبیر انجمن اتحادیه واردکنندگان لاستیک خودرو گفت: آزاد سازی واردات لاستیک معنای مختلفی دارد و باید این معنا درست تعریف شود.

سید محمد میرعابدینی در گفت و گو با قطعه نیوز با اشاره به اینکه سال گذشته بحث مجوز نمایندگی برای فروش محصولات مطرح بود گفت: امسال این مشکل حل شده و اگر یکی از تعاریف آزاد سازی این باشد باید گفت که در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

او ادامه داد: یک زمانی هم این موضوع مطرح بود که افرادی که در حوزه تایر فعالیت می کنند تخصص و اشراف دارند یا نه که این بحث هم پیگیری شد و در حال حاضر در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه اگر معنای آزاد سازی استفاده از ارز نیمایی برای واردات مواد اولیه است، افزود: این موضوع روز گذشته در جلسه ای با حضور صاحب نظران و فعالان این حوزه مطرح که با مخالفت اعضا روبرو شد اما هنوز مصوب نشده است.

میرعابدینی موضوع ارز دولتی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: استفاده از این ارز هم به دلیل ایستادن در صف های طولانی، انتقال پول و کارمزدهایی که به دلیل تحریم اعمال می شود، به صرفه نیست.

دبیر انجمن اتحادیه واردکنندگان لاستیک افزود: دولت باید نگاه کلان به این موضوع داشته باشد و اگرهدف طرح استفاده از ارز نیمایی برای واردکنندگان و منتفع شدن آنها است که باید گفت این نگاه هم منطقی نیست زیرا اجرای این طرح یعنی بالا رفتن قیمت لاستیک و این به ضرر مصرف کننده است.

او ادامه داد: سال گذشته با کاهش ۱۰۰ درصدی واردات روبرو بودیم و استفاده از ارز نیمایی تاثیر منفی روی بازار خواهد گذاشت و تاوان آن را مردم خواهند داد.

میرعابدینی در پاسخ به این پرسش که انجمن و اتحادیه ها مرتبط با این موضوع چه اقدام هایی در این زمینه انجام خواهند داد، گفت: تمام فعالان این حوزه با طرح آزادی سازی واردات لاستیک (به معنایی که پیش تر اشاره شد) مخالف هستند و تلاش می کنند در این میان کسی متضرر نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.