اسکوتر گران قیمتی به نام ” ژوپیتر”

قطعه نیوز: ژوپیتربعد از ویگو دومین اسکوتر معروف TVS است. این اسکوتر که از سال ۲۰۱۳ تا کنون روند تولیدش ادامه دارد، حالا گران‌ترین مدلش، یعنی ژوپیتر گرند، را به بازار هندوستان روانه کرده است.

تا قبل از عرضه گرند، ژوپیتر در سه تیپ بیسیک (Basic)، زی ایکس (ZX) و کلاسیک (Classic) فروخته می‌شد و هم‌اکنون نیز چهارمین تیپش با نام گرند (Grande) به بازار آمده است. ظاهر کلی گرند شبیه سایر اعضای خانواده است و TVS فقط چراغ LED به آن اضافه کرده، کاور صندلی‌اش را جدیدتر کرده، رنگ بژ را به پنل داخلی‌اش افزوده و نهایتا رینگ‌های آلومینیومی‌اش (فقط در مدل‌های دیسکی) را تغییر داده است.

گرند نیز مانند بقیه ژوپیترها مجهز به صفحه کیلومتر نیمه‌دیجیتالی و دوشاخ تلسکوپی است، اما تعلیق عقبش از نوع مونوشاک قابل تنظیم است. همچنین مشتریان گرند می‌توانند برای اولین‌بار رنگ آبی متالیک اختصاصی TVS را با نام Starlight Blue برای اسکوترشان سفارش دهند.

ژوپیتر گرند برای آنکه متفاوت از سایر همکلاسانش باشد، به ویژگی‌های جالبی تجهیز شده مانند تعبیه در باک روی بدنه (به‌جای زیر صندلی)، نشانگر حجم باقی‌مانده در مخزن باک ذخیره، شارژر ۱۲ ولت در محفظه زیر صندلی و همچنین ترمز پارک.

گرند از همان پیشرانه ۱۰۹.۷ سی‌سی خانواده ژوپیتر بهره می‌برد که ۸ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این اسکوتر هندی با ترمزهای کاسه‌ای حدود ۵۶ هزار روپیه و با ترمزهای دیسکی حدود ۶۰ هزار روپیه قیمت‌گذاری شده؛ یعنی تقریبا معادل ۷۹۰ تا ۸۵۰ دلار. یاماها Ray-Z و هوندا Activa 5G از جمله رقبای نزدیک ژوپیتر گرند در بازار هندوستان هستند.

منبع: bama.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.