تنها در کمتر از یک دقیقه، خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کنید!

استعلام و پرداخت خلافی خودرورا در کمتر از یک دقیقه به صورت آنلاین انجام دهید.

قطعه نیوز: پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم و با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در تلاش است که با وضع و اعمال قانون راننده‌های عزیز را به پیروی از قوانین ترغیب کند. به همین علت قوانین راهنمایی و رانندگی با توجه به شرایط موجود جامعه در حال به روز شدن است. بیماری کرونا را می‌توان یکی از موارد و شرایطی دانست که با توجه به آن، تغییراتی در تردد و قوانین راهنمایی و رانندگی ایجاد شد.

شاید بسیاری از افراد و راننده‌ها به سنگین بودن مبالغ جریمه رانندگی و نمره منفی اعتراض داشته باشند، اما پلیس راهنمایی و رانندگی بر این باور است که اگر چنین اهرم‌هایی وجود نداشته باشد، به طور حتم نمی‌توان قوانین را برای همه اجرا کرد. تخلفات مختلفی رخ می‌دهد که می‌تواند با اعمال جریمه از وقوع آن جلوگیری کرد. بستن کمربند ایمنی یکی از این موارد است. از زمانی که جریمه برای نبستن کمربند ایمنی اعمال شده است، افراد خیلی کمی ‌این قانون را زیر پا می‌گذارند و سایر افراد برای حفظ جان خود و جریمه نشدن، کمربند ایمنی را می‌بندند.

برخی از تصادف‌ها هم به دلیل سرعت غیر مجاز، صحبت با تلفن همراه و عبور از چراغ قرمز رخ می‌دهد که می‌تواند زیان‌بار باشد و علاوه بر خسارت مالی خسارت جانی هم داشته باشد. تمام این مواردی که باعث جریمه شدن خودرو و راننده می‌شود، تحت خلافی خودرو شناخته شده و باید در زمان کوتاهی، آن را پرداخت کرد. اگر راننده‌ای فراموش کند که جریمه و خلافی خودرو خود را پرداخت کند، پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو را متوقف و به پارکینگ منتقل کند. پرداخت خلافی خودرو یکی از چالش‌های همیشگی رانندگان است. اگر سری به دفاتر شلوغ پلیس ۱۰+ بزنید، رانندگان زیادی را می‌بینید که برای دریافت خلافی ماشین صف کشیده‌اند.

در این مقاله راهی را به شما آموزش می‌دهیم که در کمتر از یک  دقیقه بتوانید خلافی خودرو با پلاک را دریافت و به صورت آنلاین پرداخت کنید. تا انتها همراه ما باشید.

روش‌های گوناگونی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که در ادامه متن به آن‌ها می‌پردازیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

انواع جریمه رانندگی چیست؟

استعلام خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های بیشتر رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند.جالب است بدانید که ۴ نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه از آن مطلع شویم؟ یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی خودرو، نرم‌افزاری وجود دارد؟ چگونه با خواندن راهنمای استعلام خلافی خودرو و ماشین می توانیم اطلاعات کامل درباره نحوه آگاهی و پرداخت از میزان جرایم رانندگی خود کسب کنیم؟ پس در ابتدا بهتر است درباره این ۴ نوع جریمه خودرو، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

  • روش الصاقی برگه جریمه رانندگی:

در این روش، شما مرتکب تخلف رانندگی نظیر پارک ممنوع می‌شوید؛ ولی پلیس هنگام جریمه می‌بیند که جا تر است و بچه نیست. بنابراین پلیس قبض جریمه را صادر کرده و در زیر شیشه برف پاک کن قرار می‌دهد. شما هنگام برگشت به خودرو‌، جریمه را مشاهده کرده و حالتان گرفته می‌شود.ممکن است در این شرایط به این فکر بیفتید که آیا امکان دارد به این جریمه اعتراض کرد؟ در پاسخ باید گفت بله امکان اعتراض به این جریمه وجود دارد اما این که نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد بعید به نظر می‌رسد.زیرا خوشبختانه یا برابر با شانس بد شما افسر به اندازه‌ای زمان داشته که تخلف مربوطه را بررسی نماید. اگر شما از پرداخت جریمه الصاقی سرپوشی کنید یا در زمان تعیین شده اقدام به پرداخت آن نکنید، میزان جریمه دوبرابر خواهد شد.

سوال بسیاری از افراد این است که چگونه می‌توانند استعلام خلافی ماشین خود را بگیرند و از چه نرم افزار‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

در ادامه به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد اما قبل از آن بهتر است که با انواع جریمه‌ها آشنا شوید.

جریمه الصاقی:

در جریمه الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی هنگام نبود راننده جریمه را به ماشین الصاق می‌کند. به طور مثال: پلیس راهنمایی و رانندگی، خودرو پارک شده را که در محل پارک ممنوع رویت کرده، جریمه خواهد کرد و برگ جریمه را به ماشین الصاق می‌کند.

جریمه دوربینی:

جریمه دوربینی یکی از جدیدترین نوع ثبت جرائم رانندگی است که کاربرد بیشتری دارد. در حقیقت دوربین‌ها در سطح خیابان‌ها و مسیر‌های پرترافیک نصب شده تا در صورت تخلف، خودرو را جریمه کرده و عکس ثبت شده را برای مالک خودرو ارسال کند.

جریمه دو برگی:

در جریمه دو برگی، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس نیز جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

با توجه به قانون و قوانینی که برای پرداخت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است، باید بدانید که اگر خلافی خودرو به مدت ۶۰ روز پرداخت نشود، مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد. همچنین دقت کنید که خودرو‌هایی که مبلغ خلافی آن‌ها بیش از یک میلیون تومان است، به محض رویت پلیس راهنمایی و رانندگی، توقیف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود. از این رو برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است تا دغدغه‌ای برای پرداخت خلافی ماشین وجود نداشته باشد.

 

روش های استعلام خلافی خودرو

روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو

مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۰+ امکان پذیر است و با پرداخت مبلغ مشخصی می‌توان ریز خلافی خودرو خود را دریافت کنید.

برقراری تماس تلفنی:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی امکان پذیر شده و از طریق سامانه تلفنی گویای راهبری به شماره  ۸۸۲۸۸۸۸۸  که در نتیجه جرائم رانندگی و تخلفات خودروی اعلام می‌شود. برای استعلام تماس تلفنی کافی است، کد VIN درج شده در پشت کارت خودرو را شماره گیری کنید.

ارسال پیامک:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک بدین گونه است که کد VIN درج شده پشت کارت خودروی خود را به شماره‌های ۳۰۰۰۵۱۵۱، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کرده و شناسه پرداخت و قبض خلافی خودرو خود را دریافت خواهید کرد که بعد از آن با روش‌های مختلف می‌توانید پرداخت را اجام دهید.

اعمال کد دستوری:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD و بدون نیاز به اینترنت تنها روشی است که با کد دستوری #۱۱۰* قابل شماره گیری است. ابتدا عدد ۱ را برای استعلام خلافی خودرو انتخاب کرده و در مرحله بعد، کد VIN پشت کارت خودروی خود را وارد کنید. پس از این مرحله مفاصاحساب یا استعلام خلافی خودرو برای شما ارسال خواهد شد.

مراجعه به سایت راهنمایی و رانندگی:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور مهیا شده است و کافی است که وارد سایت پلیس راهور شده و روی گزینه “خدمات” کلیک کنید. در این بخش با انتخاب “استعلام میزان تخلف رانندگی” و وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین می‌توانید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

اپلیکیشن موبایل:

برای راحتی افراد و افزایش سرعت پرداخت خلافی و استعلام، اپلیکیشن‌های موبایلی فعال شده و می‌توان به بخش خدمات اصلی این اپلیکیشن‌ها وارد شد تا در قسمت پرداخت قبوض، گزینه خلافی خودرو را مشاهده کنید. در نتیجه پرداخت آنلاین خلافی ماشین از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی انجام خواهد شد.

رابطه بین بیمه شخص ثالث و خلافی

اهمیت بیمه شخص ثالث و خلافی خودرو

همه ما می‌دانیم که وضع قوانین راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم و تردد راحت‌تر از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به عنوان راننده و صاحب‌های خودرو باید به این قوانین پایبند باشیم. حالا اگر به هر دلیلی چه به صورت سهوی و چه عمدی دچار تخلف رانندگی شویم، باید جریمه عدم رعایت قانون را پرداخت کنیم. بیمه شخص ثالث یکی از مواردی است که در صورت عدم تهیه آن، با جریمه همراه است. اگر پلیس راهور، خودرویی را متوقف کند و راننده بیمه شخص ثالث را ارائه نکند، خودرو متوقف شده و با جریمه همراه است. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که یکی از پوشش‌های همراه خرید بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

رانندگی ایمن و بیمه خودرو برای کاهش خسارت رانندگی

از این رو سامانه بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه است، در نظر گرفته است با پیشرفت تکنولوژی و فروش آنلاین بیمه، شرایط مقایسه و استعلام بیمه نامه‌ها را امکان پذیر کند تا در کوتاه‌ترین زمان خرید انواع بیمه نامه انجام شود. کافی است که به صفحه اصلی وب سایت bimeh.com مراجعه کرده و بعد از استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید.

با توجه به این پلتفرم  آنلاین خرید بیمه از جمله بیمه خودرو ( بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث) ، محدودیت مکانی و زمان ندارید، همچنین در هر ساعت از شبانه روز و از هر شهری شرایط خرید بیمه فراهم شده است. سامانه بیمه دات کام با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما و بررسی‌های لازم، بیمه نامه صادر شده را به صورت رایگان به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه‌ای در سامانه  https://bimeh.com/ به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره رایگان و تخصصی به شما عزیزان هستند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.