نقش مهم سفارشات خودروسازان در کیفیت قطعات

یک قطعه ساز اعلام کرد: هر کسی بی کیفیتی خودروها را به گردن تحریم می اندازد، اشتباه می کند. چراکه همچنان مواد اولیه خوب هم وارد کشور می شود و قطعات داخلی خوب هم وجود دارد.

احمدرضا رعنایی در گفتگو با قطعه نیوز  با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران قطعه سازان بسیار خوبی فعالیت دارند که در گرید A قطعه تولید می کنند، گفت: قطعات تولید شده از سوی این قطعه سازان دارای کیفیت بالا و استاندارد است.

این قطعه ساز در خصوص بی کیفیتی خودروهای داخلی گفت: خودروسازان از نظر مالی در تنگنا قرار دارند. از این رو نمی توانند از قطعه سازان خوب و به نام و اصیل کشور خرید کنند.

 خودروساز به سراغ خرید قطعات با کیفیت کمتر می رود یا واردات را بر خرید از قطعه سازان خوب ایرانی ترجیح می دهد. بنابراین بدیهی است که خودروها بی کیفیت می شود.

وی در خصوص تاثیر تحریم بر صنعت قطعه سازی و خودروسازی گفت: هر کسی این بی کیفیتی را به گردن تحریم می اندازد، اشتباه می کند. چراکه همچنان مواد اولیه خوب هم وارد کشور می شود و قطعات داخلی خوب هم وجود دارد.

رعنایی اظهار کرد: مشکل اصلی به نقدینگی شرکت های خودروساز برمی گردد. این شرکت ها به دلیل آنکه از قیمت های دستوری تبعیت می کنند، توان مالی زیادی ندارند و مجبورند خرید ارزان داشته باشند. بی کیفیتی خودروها به قطعه سازان ارتباط ندارد. بلکه به سیاست هایی که در صنعت خودروسازی اعمال می شود وابسته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور دلیل عدم طراحی قطعات جدید را عدم تامین نقدینگی در صنعت قطعه سازی دانست و در این باره گفت: قطعه سازان برای آنکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، هزینه های روزمره را بر هزینه هایی که مربوط به R@D است ترجیح می دهند.

وی افزود: مطالباتی که قطعه سازان از خودروسازان دارند، موجب شده تا نقدینگی شرکت های قطعه سازی در شرایط خوبی نباشد. از این رو واحد تحقیق و توسعه در شرکت های سازنده قطعه مغفول مانده است و از این رو طراحی های جدیدی در صنعت قطعه سازی اتفاق نمی افتد. از این رو مقصر همین موضوع هم خودروسازان هستند که مطالبات معوق قطعه سازان را پرداخت نمی کنند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.