صنعت خودرو آمریکا تا ۲۰۲۲ افت ۳۰درصدی را تجربه می‌کند

قطعه نیوز: به گفته تحلیلگران، صنعت خودروسازی ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد یک افت و کاهش ۳۰ درصدی خواهد بود.

جان مورفی به عنوان یکی از تحلیلگران ارشد فعال در بانک آمریکا مریل لینچ با بررسی دقیق آمار و ارقام مربوط به فروش و سرمایه گذاری خودروسازان آمریکایی به تازگی دریافته و اعلام کرده است که صنعت خودروسازی در این کشور پهناور تا سال ۲۰۲۲ میلادی، یک افت و کاهش ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

این در حالی است که بسیاری دیگر از کارشناسان و تحلیلگران نیز پیش‌تر برآورد و اعلام کرده بودند که سرمایه گذاری بر روی توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون وسایل نقلیه الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی جلوی حرکت رو به جلو، درآمدزایی و سودآوری شرکت‌های خودروسازی در جهان را خواهد گرفت و به عبارتی دیگر ترمزی برای خودروسازان بزرگ به شمار خواهد آمد.

چراکه آنها مجبور خواهند بود وقت و هزینه بیشتری را صرف توسعه و تولید خودروهای جدید برقی و هیبریدی کنند که از فناوری‌های متفاوت و کاملا نوینی بهره می‌برند و تمرکز آنها بر خط تولید خودروهای بنزینی و دیزلی کنونی را مختل خواهد کرد.

از طرف دیگر، جنگ تجاری چین و آمریکا نیز مزید بر علت شده و بسیاری از خودروسازان برتر جهان را با مشکلات متعددی در زمینه فروش محصولات خود مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید برای توسعه و تولید خودروهای خودران و الکتریکی خود را آماده سازند و بدانند که بازگشت سود و سرمایه آنها ممکن است چند سال به طول بیانجامد، برآورد و اعلام کرد که ضریب نفوذ خودروهای برقی و پاک تا سال ۲۰۲۵ میلادی تنها پنج درصد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی تنها ۱۵ درصد خواهد بود و این بدان معنا است که خودروسازان بزرگ جهان به ویژه آمریکایی‌ها همچون جنرال موتورز و فورد احتمالا با کاهش و افت شدیدتری نسبت به سایرین روبه‌رو شوند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.