تامین ارز؛ مهمترین مشکل واردکنندگان مواد اولیه لاستیک

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما مهمترین مشکل، تامین ارز برای وارد کنندگان مواد اولیه لاستیک است.

مصطفی تنها در گفت و گو با قطعه نیوز در توضیح بیشتر شرایط وارد کنندگان مواد اولیه لاستیک گفت: مشکل ویژه و اصلی در یک سال اخیر برای این افراد تامین ارز برای تامین مواد اولیه خارجی و یکی هم قیمت های شناور مواد اولیه داخلی بود.

او ادامه داد: پایین بودن نامعقول قیمت فروش محصولات و تعیین و تصویب آن توسط سازمان حمایت از مصرف کننده سبب شد فعالیت همه شرکت های فعال در این زمینه به حاشیه برود.

تنها با اشاره به اینکه انجمن صنی تایر ایران به طور مداوم پیگیر قیمت فروش لاستیک با همکاری دستگاه های ذیربط است، گفت: برای اینکه سرمایه گذاران و فعالان این بخش متضرر نشوند این پیگیری و همکاری تداوم خواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران در پاسخ به این پرسش که در بحث تامین ارز انجمن چه کمکی به تولیدکنندگان می کند، گفت: د ر این بخش کمکی از دست انجمن ساخته نیست چون موضوع یک موضوع فراگیر و مرتبط به ارتباطات بین المللی ایران با کشورهای دیگر است، اما انجمن با برگزاری جلسات و مذاکره تلاش می کند از شرایط موجود آگاه باشد.

او درباره افزایش قیمت ها در سال جاری نیز گف: بی شک وقتی قیمت مواد اولیه، حقوق کارگر و سایر عوامل تولید افزایش پیدا کند قیمت لاستیک هم افزایش خواهد یافت و این امری اجتناب ناپذیر است.

به گفته تنها، وقتی بانک مرکزی تورم تولید را ۴۷ درصد اعلام می کند در این شرایط قیمت ها نه تنها ثابت نمی ماند بلکه افزایش هم پیدا خواهد کرد.

این مقام مسوول از همکاری مطلوب بین انجمن صنفی تایر ایران، وزات صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده خبر داد و گفت: وزارت صمت مانند پدر ما است از این رو همه فعالیت های نهادهای ذیربط باید با همکاری این وزارتخانه انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.