جولان لنت های زیر پله ای در بازار / خبری از برخورد قاطع با متخلفان نیست

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنایع تولید لنت ‎ترمز با اعلام اینکه تفکیک لنت تقلبی از اصل کار بسیار سختی است، گفت: تولیدکننده های زیرپله ای با استفاده از مواد نامرغوب محصولات را در قالب بسته بندی کارخانجات معتبر راهی بازار می کنند.

سید علی لاجوردی در گفت و گو با قطعه نیوز با بیان اینکه شرکت ما یکی از اولین تولیدکننده های لنت ترمز در اتومبیل است، گفت: لنت ترمز طیف وسیعی دارد اما در مجموع ۳ هزار نوع لنت ترمز در این واحد تولید می شود که بالغ بر۲۵۰۰ محصول برای انواع خودروهای داخلی و خارجی است. علاوه بر این حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نوع لنت های صنعتی، ریلی نیز در این واحد تولید می شود.

وی با اشاره به چالش های پیش روی تولیدکنندگان لنت در کشور، گفت: اخیراً وزارت صنعت تصمیم به درج قیمت تولید کننده بر روی برخی از محصولات از جمله لنت گرفته است که همین امر با وجود تولیدکنندگان زیر پله ای ما را با مشکلات جدیدی مواجهه کرده است.

این تولیدکننده لنت با اعلام اینکه تعدادی از تولید کننده های زیرپله ای که کم هم نیستند با مواد نامرغوب از بسته بندی کارخانجات معتبر استفاده می کنند، گفت: اخیراً شاهد این مساله بودیم که ۳ تا ۴ انبار در اطراف تهران با کمک پلیس آگاهی و قوه قضایی شناسایی شده است. نکته قابل توجه اینجاست چیزی حدود ۷ یا ۸ کامیون لنت تقلبی، از انبار این تولید کنندگان متخلف شناسایی شده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع تولید لنت ‎ترمز با اعلام اینکه تفکیک لنت تقلبی از اصل کار بسیار سختی است و فقط با تجربه ها امکان تفکیک لنت اصل از تقلبی را دارند، گفت: وقتی عاملین اینگونه تخلف ها کشف می شوند در نهایت با پرداخت مبالغ ناچیز جریمه ها را پرداخت و آزاد می شوند. به همین علت نباید توقع کاهش تخلف ها را داشت. به اعتقاد من این نقص قانون است چرا این افراد با اینگونه اقدامات ماهیت فعالیت برندهای معتبر را زیر سوال می برند.

لنت ترمز

لاجوردی در خصوص تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی لنت، گفت: حدود ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز خود را از محل واردات تأمین می کنیم. متأسفانه در شرایط تحریم مجبوریم برای خرید مواد اولیه از روش های مختلف استفاده و در نهایت با صرف هزینه زیاد محصول را تولید و روانه بازار کنیم.

وی در رابطه با کیفیت لنت های تولید داخل، گفت: محصولات داخلی از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند. در برخی از موارد خودروهای چینی که وارد کشور می شوند لنت باکیفیتی ندارند و خریدار مجبور می شود لنت این خودروها باز و لنت ایرانی در آنها استفاده کند.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع تولید لنت ‎ترمز تصریح کرد: البته چینی ها محصول خوب هم دارند ولی با تحقیقاتی که انجام شده خودروساز ترجیح می دهد از لنت داخلی استفاده کند. خوشبختانه حدود دو سال است که محدودیت واردات برای لنت ترمز از طرف وزارت صنعت اجرایی شده و شرکتهای تولید کننده داخلی بازار را تأمین می کنند.

وی اضافه کرد: البته هنوز هم لنت هایی با بسته بندی خارجی در بازار است که مصرف کننده باید بداند آنها خارجی نیستند و در واحدهای زیرپله ای تولید و به نام خارجی با قیمت های بالا در دسترس مصرف کننده قرار می گیرد.

لاجوردی در خصوص قیمت گذاری لنت نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: واحدهای تولیدی با توجه به قیمت خرید مواد اولیه ، دستمزد، غیره… قیمت گذاری ها را انجام می دهند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.