تولید تایر خودرو از ۱۷۲ هزار تن گذشت

تایرسازان از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه موفق به تولید ۱۷۲ هزار و ۱۰۹ تن انواع لاستیک برای خودروهای سواری، باری، تجاری، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی شدند.

به گزارش قطعه نیوز: براساس آمار این میزان تولید مشتمل بر ۱۵ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۵۳۹ حلقه تایر است. همچنین در هشت ماهه امسال کارخانجات داخلی ۹۹ هزار و ۲۹۷ تن تایر خودروهای سواری تولید کردند که ۵۷.۷ درصد کل تولیدات را شامل می‌شود.

البته تولید تایر سواری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ کاهش پنج درصدی داشته است. در تولید تایرهای وانتی نیز در هر دو بخش بایاس و رادیال رشد به ثبت رسید و شرکت‌ها موفق به تولید ۱۸ هزار و ۲۹۴ تن از این تایرها شدند که حاکی از رشد ۱۳ درصدی است.

 

لاستیک

 

تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز با رشد سه درصدی همراه بود و به ۳۷ هزار و ۲۲۵ تن رسید. البته تایرسازان در تولید لاستیک‌های کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی کاهش عملکرد داشتند. در این مدت ۲ هزار و ۳۱۸ تن تایر کشاورزی سبک (افت ۲۴ درصدی)، ۱۱ هزار و ۶۹۸ تن تایر کشاورزی سنگین (کاهش ۲ درصدی) و سه‌هزار و ۲۷۷ تن تایر راه‌سازی و صنعتی (افت ۲۱ درصدی) تولید شده است.

برپایه این آمارها، کارخانجات تایرسازی در هشت ماهه امسال ۱۲ هزار و ۴۵۸ تن تایر دوچرخه و موتور تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشدی ۱۸ درصدی داشته است. با این حال، در بخش تیوب بدون تغییر در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۶ هزار و ۵۹۴ تن تولید انجام شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.