باید سازوکاری برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان تعریف شود

قطعه نیوز: نایب رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است: با توجه به آنکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم باید سازوکاری مبنی بر جلوگیری از حضور و سوءاستفاده واسطه‌گران و دلالان طراحی و تعریف شود تا از افزایش قیمت و التهابات بازار به واسطه حضور دلالان جلوگیری شود.

مجتبی صفایی گفت: شرایط بازار و اقتصاد بحرانی نیست که کالای عرضه شده در یک سیستم رصد شود و از سوی دیگر اجرای سیستم رصد کالا، جو روانی کمبود کالا را به همراه دارد و این موضوع عامل گرانی دوباره کالا در بازار می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که دولت، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ ارز و کاهش آن تصمیم گرفتند با تجمیع اطلاعات و وضع مالیات بر خرید و فروش ارز، به هدف خود دست پیدا کنند حال با این شرایط اجرای چنین قوانینی در دیگر بازارها همچون بازار خودرو و موتورسیکلت که در آن قیمت یک محصول ۲۰ میلیونی به واسطه کاهش عرضه دلالان قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان پیدا کرده است، قابل طراحی و اجرا است، گفت: اتاق اصناف تا به امروز مصوبه‌ای در زمینهٔ رهگیری و پیگیری کالاهای فروخته شده بیش از تعداد خاص، نداشته است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران یادآور شد: باید مصوبات به گونه‌ای اتخاذ شود تا بازار ارز، واردات و صادرات مدیریت شود و در شرایط فعلی برخی از مصوبات با این موضوع در تضاد است.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.