جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین

قطعه نیوز: ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی مهرماه سال جاری نشان می‌دهد که از بین ۱۵ خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، سه خودرو پنج ستاره و ۱۰ خودرو چهار ستاره‌ کیفی را کسب کرده‌اند و تنها دو مدل خودروی سنگین سه ستاره‌ای شده‌اند.

بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی مهر ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه سنگین‌ها باری (کامیون، کامیونت و کشنده) در اوج کیفیت، پنج یا چهار ستاره‌ هستند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، ون مسافری وانا ایران‌خودرو دیزل چهار ستاره و مینی‌بوس پگاسوز تولید گروه بهمن‌دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل که از تیرماه به بعد ارتقا کیفی داشته است، در دسته خودروهای چهار ستاره کیفی قرار دارد.

در حالی که خوردوهای سنگین مسافری‌ از کیفیت به نسبت قابل قبولی برخوردارند، سنگین‌های باری باکیفیت‌تر هم هستند. در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

در بخش کامیون‌ها نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن‌دیزل در مهرماه نسبت ماه‌های پیشتر ارتقا کیفی داشته و در هفتمین ماه از سال ۱۴۰۰ با پنج ستاره کیفی تولید شده است.

پس از آن به ترتیب کامیون FAW Tiger V8 سیباموتور چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در دسته کشنده‌ها هم خودروی دیما HT490 شرکت دیمادیزل، کشنده C&C آریا دیزل، کشنده نیوفوتن Auman H4 ایران‌دیزل، کشنده FAW J6 سیباموتور و سیتراک C7 شرکت پیلسان همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

سنگین‌سازان داخلی در حالی تولید با کیفیت تولید می‌کنند که در سواری‌های تولیدی داخل دو خودرو پنج ستاره، هفت خودرو چهار ستاره و ۱۹ خودرو سه ستاره کیفی کسب می‌کنند. وانت‌ها هم گرچه مجدد به خود چهارستاره کیفی دیده‌اند اما هنوز وانت تک ستاره هم دارند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.