میز پنجم داخلی‌سازی بدون اعطای مشوق‌ها به بن‌بست می‌رسد

تحقق اهداف میزهای داخلی‌سازی در گرو اجرای بسته مشوق ساخت داخل برای قطعه‌سازان است.

قطعه نیوز: نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن تاکید بر تضمین سرمایه‌گذاری‌های قطعه‌سازان، تحقق اهداف میزهای داخلی‌سازی را در گرو اجرای بسته مشوق ساخت داخل دانست.

مهدی مطلب‌زاده ضمن اشاره به برگزاری میز پنجم داخلی‌سازی با حضور معاونان وزیر صمت اظهار داشت: دلایل عدم تحقق اهداف چهار میز داخلی‌سازی از پرسش‌هایی بود که قطعه‌سازان در این جلسه مطرح کردند، ضمن اینکه علاوه بر بحث پیرامون ۱۰ مشوق ساخت داخل، نسخه جدیدی از بسته مشوق‌ها با برخی تغییرات جزئی در این جلسه تقدیم شد.

وی افزود: میز پنجم داخلی‌سازی نیز بدون اقدام حاکمیت و خودروسازان در جهت تامین ۱۰ مشوق‌ به سرنوشت چهار میز قبلی دچار خواهد شد، بدین معنا که اهداف پیش‌بینی شده عملیاتی نخواهد شد.

نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تامین قطعات در میز پنجم و میزهای آتی دشوار خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاری نیازمند تامین ارز و ریال برای خرید و ایجاد خطوط جدید، خرید تکنولوژی، حمایت‌های ریالی بانک‌ها و سازمان‌هایی نظیر صندوق توسعه ملی با بهره‌هایی اندک است.

مطلب‌زاده تصریح کرد: می‌بایست در جهت اعتمادسازی قطعه‌سازان، تضمین‌های امنیتی به آنها اعطا شود تا در صورت بازشدن درهای واردات در آینده، سرمایه‌گذاری‌های قطعه‌سازان به هدر نرود.

وی در پایان همچنین در خصوص وضعیت ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرکات پس از روی کار آمدن وزیر جدید صمت خاطرنشان کرد: تغییر خاصی هنوز اتفاق نیفتاده و رویه‌های ترخیص همانند روال سابق ادامه دارد، اما امیدواریم به زودی بروز تسهیلاتی در این زمینه را شاهد باشیم.

منبع: خبرخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.