زنان چند درصد موتورسیکلت‌سواران را شامل می‌شوند؟

قطعه نیوز: امروزه خانم‌هایی که برای خود پشت فرمان موتورسیکلت می‌نشینند به طرزی روزافزون در حال رشد است. این یعنی موج جدید راننده‌های زن دیگر نمی‌خواهند به‌عنوان مسافر در قسمت پشتی موتورسیکلت مردهایشان بنشینند.

براساس یک نظرسنجی که از سوی شورای صنعت موتورسیکلت‌سازی انجام شده، تعداد زنان راننده طی یک دهه گذشته ۲ برابر شده‌اند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سال ۲۰۰۹ از هر ۱۰ زن یک نفر موتورسوار و امروز از هر ۵ زن یکی موتورسوار است. به‌طور مشخص اکثریت این جامعه آماری رو به رشد را جوانان تشکیل می‌دهند.

همچنین نبررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در حال حاضر زنان موتورسوار چیزی حدود ۱۹ درصد کل راکبان موتورسیکلت‌های حرفه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.از سوی دیگر ”امروزه ۶۶ درصد موتورسواران زن که خود موتورسیکلت دارند اذعان می‌کنند که بازخورد خانواده و دوستانشان نسبت به این موضوع مثبت است.“

این نظرسنجی می‌گوید که ۲۲ درصد متولدین دهه ۶۰ تا دهه ۸۰ میلادی زنان موتورسوار هستند. در حالی که این تعداد در نسل دهه ۸۰ تا ۲۰۰۰ چیزی حدود ۲۶ درصد است. یکی از دلایل این تفاوت سلیقه این است که در دهه‌های پیشین موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله نقلیه به‌شدت از سوی مردان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه ۶۶ درصد موتورسواران زن که خود موتورسیکلت دارند اذعان می‌کنند که بازخورد خانواده و دوستانشان نسبت به این موضوع مثبت است.

این پدیده پیغامی روشن را برای سازندگان موتورسیکلت ارسال می‌کند که باید روی این بازار توجه ویژه‌ای اعمال کنند.

منبع:سایت باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.