معرفی هیوندای کسپر

قطعه نیوز: در بازار کشورهای مختلف، هیوندای کراس‌­اورهای کوچک متفاوتی را به فروش می‌رساند. مثلاً ونیو (Venue) به عنوان کوچکترین کراس‌اور هیوندای در ایالات متحده شناخته می­‌شود، درحالی‌که این لقب در اروپا به بایون (Bayon) تعلق دارد. اما در وطن این خودروساز یعنی کره­‌جنوبی، مدل جدید کسپر قرار است به عنوان کوچک‌ترین و البته ارزان‌ترین محصول به فروش برسد.

کابین و امکانات هیوندای کسپر

با انتشار تصاویری جدید از سوی هیوندای، اکنون مشخص شده که حتی صندلی‌های ردیف جلوی این خودروی کوچک هم قابل تاشدن است، درحالیکه صندلی­‌های عقب را می­‌توان تا حداکثر ۱۶۰ میلی‌متر جابجا کرده و فضای محفظه بار را تا ۳۰۱ لیتر افزایش داد. غیر از این، صندلی­‌های عقب نیز قابل تا شدن دارند و تا ۳۹ درجه خم می‌­شوند. بنابراین می­توان اشیایی به طول ۲.۰۵۹ متر را نیز با هیوندای کسپر جابجا کرد.

کابین هیوندای کسپر

هفت کیسه هوا به همراه مجموعه‌­ای از سامانه­‌های ایمنی و دستیار راننده همچون دستیار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از روبرو، دستیار نوربالا و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر از جان سرنشینان این خودرو محافظت خواهد کرد.

صفحه پشت آمپر بزرگ و نمایشگر لمسی مرکزی، از دیگر ویژگی­‌های هیوندای کسپر است، که آن را به محصولات گران‌تر هیوندای شبیه می­‌سازد. طراحی بخش پایینی کنسول مرکزی و محل اهرم تعویض دنده، خودروهای مینی ون را به یاد می‌­آورد. یک زیرآرنجی به همراه دو جالیوانی هم در این بخش پیش‌بینی شده است.

مشخصات فنی هیوندای کسپر

هیوندای کسپر براساس پلتفرم K1، مشترک با مدل‌های سانترو و گرند i10 نیوس شکل گرفته است و با دو پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ وارد بازار کره‌­جنوبی خواهد شد. گزینه نخست ۷۶ اسب­‌بخار قدرت و ۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد، درحالی‌که نمونه دوم ۱۰۰ اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند. هردو پیشرانه به جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک متصل می­‌شوند. بد نیست بدانید ابعاد جلوپنجره در نسخه قوی­‌تر افزایش یافته تا فرآیند تامین جریان هوا برای پیشرانه، بهتر انجام شود.

هنوز درباره مشخصات فنی این مدل در سایر بازارها خبری در دست نیست، اما احتمال دارد که در بازار هندوستان علاوه بر دو گزینه مذکور، پیشرانه ۱.۱ لیتری تنفس طبیعی مشترک با هیوندای سانترو با ۶۹ اسب­‌بخار قدرت و ۹۹ نیوتن‌متر گشتاور و پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۸۲ اسب‌­بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب باشد.

طراحی هیوندای کسپر

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هیوندای کسپر به ترتیب برابر با ۳.۵۹۵، ۱.۵۹۵، ۱.۵۷۵ و ۲.۴ متر اعلام شده است، که آن را خودرویی مناسب برای حرکت در شهرهای شلوغ نشان می­‌دهد.

هیوندای کسپر

چراغ‌های LED باریک در پایین کاپوت به عنوان دیلایت انجام وظیفه می‌­کنند، درحالی‌که دو چراغ گرد روی سپرهای جلو را باید به عنوان چراغ‌های اصلی این خودرو به حساب آورد. جلوپنجره بزرگ، ریل سقفی، چراغ ترمز LED با چیدمان ماتریسی و چراغ راهنمای عقب روی سپر، سایر ویژگی­‌های ظاهری هیوندای کسپر خواهد بود.

برنامه تولید و قیمت هیوندای کسپر

قیمت پایه هیوندای کسپر از ۱۲ هزار دلار آغاز می‌شود و تا ۱۶ هزار دلار برای تریم پرچمدار افزایش می­‌یابد.

فروش این خودرو از ماه جاری در کره‌­جنوبی آغاز می­‌شود درحالیکه مشتریان هندی از سال ۲۰۲۲ به کسپر دسترسی خواهند داشت. تاتا پانچ و ماروتی ایگنیس رقبای اصلی هیوندای کسپر در بازار هند خواهند بود.

براساس برخی شایعات، هیوندای در حال برنامه‌­ریزی برای ساخت نسخه برقی این خودرو و عرضه آن در سال ۲۰۲۳ است، هرچند که این خبر فعلاً به صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.