وقتی یک شاهکار به مرحله تولید نرسید

قطعه نیوز:«ماکسیم چنگ» نام یکی از طراحان لگو است که در تایوان زندگی می کند. او به واسطه طراحی های بی نظیر خود فرد شناخته شده ای در این حوزه است. چندی پیش او در آخرین مسابقه ایده‌های لگوسازی با ب‌ام‌و R60 فوق‌العاده با جزئیات خود حضور یافت اما متأسفانه موتورسیکلت او برای تولید انتخاب نشد.

برای کسانی که خوره لگو نیستند باید گفت رقابتی به نام «ایده‌ها» در دنیای لگو وجود دارد که طرفداران لگو به امید تبدیل‌شدن به یک «طراح لگو» طرح‌های خود را ارائه می‌کنند. اگر یک طرح به‌اندازه کافی رای بیاورد و توسط لگو تائید شود، آن‌وقت به مرحله تولید خواهد رسید. البته طراح هم حق امتیاز آن را خواهد داشت. این طرح‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از منظره‌های شهر گرفته تا شخصیت‌های فیلم‌های علمی تخیلی.

مدل چنگ ازلحاظ طراحی نمونه‌ای کاملاً وفادار به موتورسیکلت ب‌ام‌و R60/2 مدل ۱۹۶۷ است. او در اصل این لگو را به‌عنوان هدیه‌ای برای دوستی ساخت که پدر مرحومش این موتورسیکلت را داشت. جزئیاتی که چنگ در این مدل از کار درآورده، قابل توجه است. این موتورسیکلت دسته‌فرمانی دارد که واقعاً کار می‌کند و شیلنگ‌های سوخت‌رسانی و کابل‌هایی دارد که با رشته‌های سیاه‌وسفید لگو ساخته‌شده است. همه این‌ها حدوداً ۳ ماه وقت چنگ را گرفت تا با قطعاتی متشکل از ۷۱۴ آجر این پروژه را به انجام رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.