کدام ایرادات خودرو را می‌توان از طریق بو کردن متوجه شد؟

نکات فنی خودرو؛

قطعه نیوز: در این گزارش برخی از بو‌های رایجی که درون خودرو می‌تواند نشانه ایرادی در آن باشد، گفته شده است.

گاهی اوقات تشخیص ایرادات خودرو به سادگی و با استفاده از بینی شدنی است!. وقتی داخل خودرو خود هستید، بویی که در فضای خودرو پیچیده می‌تواند به دلیل وجود برخی وسایلی باشد که خودتان در آن قرار داده اید.

در این گزارش برخی از بو‌های رایجی که درون خودرو می‌تواند نشانه ایرادی در آن باشد، گفته شده است.

اما اگر متوجه بو‌های عجیب و غریبی از خودرو می‌شوید، ممکن است نشان دهد که نوعی مشکل وجود دارد. برخی از بو‌ها ممکن است فقط در هنگام حرکت خودرو قابل توجه باشد و بو‌های دیگر فقط در هنگام نشستن خودرو یا هنگام گرم شدن نمایان می‌شود.

در این گزارش برخی از بو‌های رایجی که درون خودرو می‌تواند نشانه ایرادی در آن باشد، گفته شده است.

از خودرو بوی شربت شیرین حس می‌شود! اگر بوی شیرین در خودرو پیچیده است، ممکن است مایع خنک کننده از خودرو نشت کند. این نشتی می‌تواند از چیزی به سادگی گیره شلنگ شل شده، واشر ترموستات یا چیز پیچیده تری مانند منیفولد ورودی یا واشر سر ناشی شود.

سایر محل‌های احتمالی نشتی ممکن است از درپوش رادیاتور یا حتی خود رادیاتور باشد (این امر به احتمال زیاد در صورت بوییدن آن در خارج از خودرو).

بوی تخم مرغ فاسد: اگر در خودرو احساس بوی تخم‌مرغ فاسد داشتید، به احتمال زیاد مشکلی روی مبدل کاتالیزوری وجود دارد. این بو را می‌توان به مبدل کاتالیزوری نسبت داد که هیدروژن سولفید موجود در اگزوز را آنطور که باید تبدیل به دی اکسید گوگرد کند، نمی‌کند.

این بو همچنین می‌تواند نشان دهنده مشکل سوخت رسانی باشد، مشکلی که به راحتی توسط یک مکانیک خوب برطرف می‌شود. تعویض مبدل کاتالیزوری می‌تواند هزینه بر باشد. اگر بوی خودرو اذیتتان نمی‌کند، می‌توانید برای مدتی با خودرو خود رانندگی کنید، اما در صورت روشن شدن چراغ “Check Engine” باید آن را نزد مکانیک خود ببرید.

بوی روغ داغ یعنی به زودی متضرر خواهید شد!

یکی از مهم‌ترین مواردی که با بویایی می‌توان به آن پی برد، بوی روغن داغ است که در بعضی از خودرو‌های پر کار احساس می‌شود و در صورت عدم پیگیری می‌تواند منجر به ضرر‌های سنگینی در خودرو شود. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که روغن به سیستم اگزوز خودرو نشت کرده و بسوزد. با مراجعه به تعمیرگاه‌های مجاز نسبت به عیب یابی خودرو اقدام کنید.

در خودرو بوی بنزین می‌آید! وقتی بوی بنزین را احساس می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید مشکل جدی است یا خیر. اگر به تازگی اتومبیل خود را بنزین زده اید، این احتمال وجود دارد که بو از طریق دستان شما در فضا بپیچد.

اما این‌احتمال وجود دارد که نشتی وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که درپوش سوخت خود را به طور ایمن بسته اید. زیر خودرو را چک کنید و ببینید آیا روی زمین اثراتی از نشتی است یا خیر؛ اگر شاهد بنزین بودید خودرو خود را فوراً به تعمیرگاه بیاورید، زیرا این نوع نشتی‌ها یک مشکل بالقوه خطرناک هستند که باید فوراً تعمیر شوند. هرگونه بوی سوخت از خودروی شما می‌تواند خطر آتش سوزی داشته باشد.

به طور کلی در صورتی که با هر کدام از بو‌های گفته شده مواجه شدید، بدون فوت وقت به نمایندگی مجاز و یا تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی نجات پیدا کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.