معرفی لوتوس تایپ ۲-۶۲ نسخه John Player Special

قطعه نیوز: ردفورد تایپ ۲-۶۲ John Player Special، عضو جدیدی از خانواده لوتوس تایپ ۲-۶۲ بشمار می‌آید. این خودروی سفارشی دست­‌ساز که در نتیجه همکاری شرکت سازنده و متخصصان لوتوس شکل گرفته، در تیراژ محدود و برای جلب نظر علاقمندان به محصولات قدیمی لوتوس قدم به عرصه گذاشته است.

رنگ خاص این خودرو، برای زنده کردن دوران طلایی تیم لوتوس در مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار گرفته است.

پوشش مشکی و طلایی این خودرو، نخستین ویژگی خاصی است که برای زنده کردن یاد خودروی مسابقه­‌ای لوتوس در دهه ۷۰ میلادی و البته دوران طلایی تیم این شرکت در مسابقات فرمول یک استفاده شده است.

لوتوس تایپ ۷۲D F1 در سال ۱۹۷۰ معرفی شد

پس از مدتی و تحت هدایت راننده خود یعنی Jochen Rindt، توانست قهرمانی مسابقات فرمول یک را به دست آورد. متاسفانه این راننده خوش‌آتیه در جریان حادثه­‌ای در پیست مونزا جان خود را از دست داد.

مطالب مرتبط

فعالیت تبلیغاتی لوتوس در سال ۱۹۷۲ و عملکرد عالی راننده این تیم یعنی Emerson Fittipaldi به عنوان جوان‌ترین راننده قهرمان مسابقات فرمول یک، خودروی لوتوس را در یاد علاقمندان جاودانه ساخت.

اکنون ردفورد تایپ ۲-۶۲ John Player Special به میدان آمده تا این تاریخچه پرافتخار را یادآوری نماید. از مجموع ۶۲ دستگاه ردفورد تایپ ۲-۶۲، تنها ۱۲ نمونه تحت عنوان نسخه John Player Special تولید خواهد شد.

 لوتوس تایپ 2-62 نسخه John Player Special

این خودروی اسپرت به پیشرانه ۳.۵ لیتری مجهز شده است، که به واسطه بروزرسانی پیستون، شاتون، میل سوپاپ و نصب سوپرشارژر بزرگتر، اکنون ۶۰۰ اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. ترمزهای کربن-سرامیک ساخت AP Racing، تایرهای Cup 2 ساخت میشلن، افزایش ابعاد رینگ‌ها و تغییراتی در اجزای بدنه، از دیگر ویژگی­‌های نسخه John Player Special نسبت به سایر نمونه‌­های لوتوس تایپ ۲-۶۲ بشمار می‌­آید.

انتظار می­‌رود که این سری سفارشی از تایپ ۲-۶۲ مورد استقبال گرم مشتریان، به خصوص علاقمندان برند لوتوس و خودروهای کلاسیک قرار گیرد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.