تیونینگ ب‌ام‌و X6 M Competition توسط منهارت

قطعه نیوز: اگر جزء آن‌دسته افرادی هستند که ظاهر و عملکرد فنی ب‌ام‌و  X6 M Competition را به اندازه کافی هیجان‌­انگیز نمی‌­دانید، خبر خوشی برای شما داریم، چراکه یکی از تیونرهای مشهور به نام منهارت (Manhart) به سراغ این شاسی­‌بلند کوپه رفته و آن را به خودرویی بسیار بهتر از قبل تبدیل کرده است.

واضح‌­ترین تغییر منهارت MHX6 700 WB نسبت به سایر نسخه­‌های ب‌ام‌و X6 را باید کیت بدنه اسپرت این خودرو دانست، که از ۲۴ قطعه فیبرکربنی شکل گرفته است

این خودرو که اکنون با نام منهارت MHX6 700 WB شناخته می­‌شود، در بدنه، کابین و مشخصات فنی نسبت به نمونه استاندارد متحول شده است.

مشخصات فنی

ابتدا به سراغ پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو این خودرو می‌­رویم، جایی که به لطف تغییرات اعمال شده توسط متخصصان منهارت، اکنون ۷۳۰ اسب­‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می­‌دهد. برای مشتریان ساکن خارج از آلمان، امکان سفارش سیستم اگزوز سفارشی فراهم است، که با حذف مبدل کاتالیزور و فیلتر ذرات معلق، صدا و نیروی بیشتری از پیشرانه بیرون می­‌کشد.

مطالب مرتبط

منهارت بعد از تقویت پیشرانه، ارتفاع بدنه را ۳ سانتی‌متر کاهش داده و تایرهای په­تری برای ب‌ام‌و X6 نصب کرده است، تا چسبندگی آن به سطح جاده را افزایش دهد.

اما واضح‌­ترین تغییر منهارت MHX6 700 WB نسبت به سایر نسخه­‌های ب‌ام‌و X6 را باید کیت بدنه اسپرت این خودرو دانست، که از ۲۴ قطعه فیبرکربنی شکل گرفته است. بد نیست بدانید قطعات مذکور از نوع فیبرکربن پلیمری است، که نسبت به نمونه عادی گزینه جالب­‌تری به نظر می‌آید و قطعاتی مثل جلوپنجره، باله عقب، روکش آینه­‌های جانبی و رکاب­‌های جانبی را دربرمی ‌گیرد.

تیونینگ ب‌ام‌و X6 M Competition توسط منهارت

فیبرکربن پلیمری از ترکیب قطعات کوچک فیبرکربن با رزین تشکیل شده و می‌تواند به هر شکلی درآید. لامبورگینی و کالاوی (Callaway) پیشگامان استفاده از این ماده جدید بوده‌اند و در ساخت مدل سستو المنتو (Sesto Elemento) ، انعطاف‌پذیری این ماده را نمایش دادند.

منهارت از فیبرکربن پلیمری در ۸ بخش فضای داخلی هم استفاده کرده که فرمان و بخش پشتی صندلی­‌های جلو را شامل می­‌شود.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.