مدیران جدید خودروسازی از آستان قدس می‌آیند؛ کرسی مدیرعاملی ایران‌خودرو و سایپا به چه کسی می‌رسد؟

«مهدی داداشی زین‌الدین» گزینه احتمالی برای پست مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا و جایگزین «سیدجواد سلیمانی» است. نام «عارف نوروزی» نیز به عنوان گزینه احتمالی برای جانشینی «فرشاد مقیمی» در گروه صنعتی ایران خودرو مطرح می‌شود.

قطعه نیوز: گزینه‌های احتمالی مدیریت آینده در دو خودروسازی بزرگ کشور مشخص شدند.
به گزارش «قطعه نیوز» با تغییر دولت، اخباری مبنی بر تغییر مدیران شرکت‌های خودروسازی و مرتبط با صنعت خودرو به گوش می‌رسید.

اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که «مهدی داداشی زین‌الدین» گزینه احتمالی برای پست مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا و جایگزین «سیدجواد سلیمانی» است.

مهدی داداشی زین‌الدین سابقه همکاری با علیرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم را در ستاد رفع موانع تولید در پرونده خود دارد و برای مدتی به عنوان دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور فعالیت کرده است.

علاوه بر آن از سال ۹۸ نایب‌رییس هیات‌مدیره کارخانجات بنای سبک قدس رضوی بود. وی در حال حاضر به عنوان مدیرعامل و نایب رییس هییت مدیره شهاب خودرو فعالیت دارد.

نام «عارف نوروزی» نیز به عنوان گزینه احتمالی برای جانشینی فرشاد مقیمی در گروه صنعتی ایران خودرو مطرح می‌شود.

مهمترین فعالیت‌های نورزوی در صنعت خودرو شامل عضویت هیات مدیره و قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، عضویت هیات‌مدیره شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و عضویت هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سمند است.

علاوه بر آن نوروزی ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های گروه حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قائم‌مقامی مدیرعامل و عضویت هیات‌مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عضویت هیا‌ت‌مدیره گروه توسعه اقتصادی تدبیر و عضویت هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر را نیز در پرونده خود دارد.

با تغییر دولت، اخباری مبنی بر تغییر مدیران شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت خودرو به گوش می‌رسد و نام‌هایی شنیده می‌شود که غالبا به نحوی سابقه فعالیت مرتبط با آستان قدس رضوی در پرونده آنها به چشم می‌خورد

دیگر گزینه‌های محتمل برای تصدی کرسی مدیرعاملی ایران‌خودرو، «منوچهر منطقی» و «جواد نجم‌الدین» هستند.

منوچهر منطقی نیز اکنون رئیس هیات‌مدیره شهاب خودور است. همچنین جواد نجم‌الدین پیش از این مدیرعامل گروه ایران خودرو بوده است و اکنون مشاور خودرویی محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی است.

علاوه بر مدیریت دو گروه خودروسازی، نام «محمدرضا مدرس خیابانی» به عنوان گزینه احتمالی ایمیدرو مطرح شده است. مدرس خیابانی برادر سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم و مدیرعامل فعلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به ذکر است در چارچوب تغییر و تحولات فعلی در سطوح مدیریتی گروه صنعتی ایران خودرو، گفته می‌شود «حسن جلینی» با حکم فرشاد مقیمی از مدیرعاملی آپکو کنار گذاشته شد تا این شرکت نیز در انتظار مدیر جدید خود باقی بماند.

«محمد اسکویی» رییس مرکز توسعه فناوری خودرو‌های برقی پژوهشگاه نیرو گزینه احتمالی مطرح شده برای تصدی مدیرعاملی شرکت آپکو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.