کامیون برقی در سوئیس به رکورد ۱۰۹۹ کیلومتر رانندگی با یک بار شارژ رسید

قطعه نیوز: کامیون برقی شرکت Futuricum در سوئیس که از شاسی و شارژر ساخت ولوو و سلول‌های باتری بی‌ام‌و بهره می‌برد، توانست با طی کردن مسافت ۱۰۹۹ کیلومتر، رکورد طولانی‌ترین مسافت طی‌شده با یک‌بار شارژ را به ثبت برساند.

کامیون کاملاً برقی متعلق به شرکت تحویل کالا آلمانی DPD توانست با کمک غول قطعه‌سازی کنتیننتال (Continental)، رکورد طولانی‌ترین مسافت طی‌شده با یک‌بار شارژ را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

به گزارش Insideevs، این کامیون برقی حداقل مسافت ۱۰۹۹ کیلومتر یا ۶۸۲٫۸۸ مایل را در اطراف مسیر آزمایشی بسته‌ای حرکت کرد که ۲۳ ساعت طول کشید و دو راننده در شیفت‌های ۴٫۵ ساعته پشت فرمان نشستند. سرعت متوسط کامیون برقی در هنگام این رکوردگیری، ​​۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

آیا استفاده از کامیون‌های برقی دوربرد واقعاً منطقی است؟

البته پاسخ این است که آن‌ها را پر از باتری کنید و درباره‌ی این کامیون خاص باید گفت از سلول‌های لیتیوم یون با ظرفیت ۶۸۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد که در واقع از بی‌ام‌و تهیه شده‌اند (ظرفیت بسته قابل استفاده ۵۷۸ کیلووات ساعت است).

شرکتی که این کامیون را ساخته است، در سوئیس قرار دارد و Futuricum نامیده می‌شود و متخصص ساخت کامیون‌های تمام الکتریکی بر اساس شاسی کامیون و همچنین شارژرها و بسته‌های باتری ولوو است. در وب‌سایت رسمی Futuricum گفته می‌شود حداکثر شعاع حرکتی ممکن برای کامیون‌های این شرکت ۷۶۰ کیلومتر (۴۷۲ مایل) است؛ اما کامیون برقی رکوردشکن Futuricum Logistics 18E از این برآورد بسیار فراتر رفت.

افزایش در خور توجه شعاع حرکتی این کامیون به لطف رانندگان حرفه‌ای که از محدوده موجود بیشترین استفاده را بردند، لاستیک‌های ویژه‌ی ارائه‌شده توسط کنتیننتال و بارگیری نکردن خودرو امکان‌پذیر شد؛ بنابراین وزن آن ۱۵٫۵ تن و حداکثر ظرفیت بار آن ۶٫۶ تن بود.

مصرف نهایی برق پس از آزمایش ۵۲ کیلووات ساعت بر ۱۰۰ کیلومتر (تقریبا ۱٫۱۹۵ مایل به ازای هر کیلووات ساعت) بود و کامیون در مجموع ۳۹۲ دور از مسیر بیضی پیست Contidrom شرکت کنتیننتال را طی کرد.

ظاهراً این کامیون در شرایط ایده‌آل قرار نداشت؛ زیرا آن روز باد مخالف نسبتاً قوی می‌وزید و دمای بیرون نسبتاً پایین و حدود ۱۴ درجه سانتی‌گراد بود.

این کامیون برقی دقیقا از ماه می سال جاری در حال فعالیت بوده و ۱۲,۰۳۳ کیلومتر مسافت طی کرده است و میانگین مصرف برق آن ۱۰۶٫۸ کیلووات ساعت بر ۱۰۰ کیلومتر (۰٫۵۸ مایل بر کیلووات ساعت) و شعاع حرکتی واقعی آن در جاده‌های معمولی (سوئیس) حدود ۵۴۱ کیلومتر (۳۳۶٫۱ مایل) است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.