معرفی کانسپت کانتیننتال AmbienC3

نمایشی از کابین خودروهای آینده

قطعه نیوز: در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۱ چندین کانسپت رونمایی شده که الزاما قرار نیست در آینده نزدیک یا دور وارد خط تولید شوند. اما یکی از موارد عجیب برای بازدیدکنندگان، حضور یک خودروی کلاسیک یعنی نسل دوم فولکس‌­واگن سری T بود که البته پس از نگاهی به فضای داخلی این نمونه، دلیل حضور آن در نمایشگاه مونیخ را متوجه خواهید شد.

ایده این طرح بر پایه آفرینش فضایی آرام و راحت برای سرنشینان در سفرهای طولانی با استفاده از مواد و قطعات سازگار با محیط زیست و بازیافتی بوده است.

این کانسپت که با نام AmbienC3 معرفی شده، محصولی از شرکت کانتیننتال است، که تصورات طراحان این شرکت از متریال پیشرفته در کابین خودروهای آینده را به نمایش می­‌گذارد. در واقع ایده این طرح بر پایه آفرینش فضایی آرام و راحت برای سرنشینان در سفرهای طولانی با استفاده از مواد و قطعات سازگار با محیط زیست و بازیافتی بوده است.

اطلاعاتی که شرکت کانتیننتال در اختیار رسانه­‌ها قرار داده:

برخی از مواد توانایی تولید گرما دارند، درحالی‌که برخی دیگر می­‌توانند آسیب وارده به خود را رفع کنند. برهمین اساس یکی از پوشش‌های کابین نوع خاصی از چرم مصنوعی است، که قابلیت تنفس دارد و با عبور هوا و آب از منافذ خود، نرمی و دمای مناسب را حفظ می‌­کند. روکش جدید دیگری به نام staynu هم روی صندلی راننده قرار گرفته که دربرابر لکه و آلودگی مقاوم است.

شرکت سازنده AmbienC3، این خودرو را به عنوان محلی برای رانندگی، کار و استراحت توصیف کرده که با توجه به تجهیز این خودروی ون به سامانه خودران، کاملاً قابل پیش‌­بینی به نظر می­رسد.

کانسپت کانتیننتال AmbienC3

رنگ روشن پوشش‌ها عامل دیگری در زیباتر به نظر رسیدن کابین خودروست، هرچند که جزئیاتی همچون کمربندهای ایمنی به چشم نمی­‌خورد.

Ralf Imbery مدیر بخش جهانی نوآوری، حمل و نقل و طراحی شرکت کانتیننتال، کانسپت AmbienC3 را عاملی برای ارتباط صنعت خودروسازی با فناوری‌ها و مواد جدید دانسته که مهارت طراحان کانتیننتال در بکارگیری مواد سازگار با محیط زیست در محیطی کاربردی را به معرض نمایش می­‌گذارد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.