اسمارت کراس اوور می‌شود

خودرو هوشمند مرسدس بنز بزرگتر از همیشه

قطعه نیوز: گروه خودروسازی مرسدس بنز طی همکاری با گروه جیلی، کانسپت اسمارت کراس اوور تمام الکتریکی را معرفی و در سال آینده در چین به تولید انبوه خواهند رساند.

 گروه خودروسازی مرسدس بنز در سال ۲۰۰۵ میلادی برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از محصول کانسپتی به نام اسمارت رونمایی کرد.

اسمارت یک خودرو هوشمند الکتریکی در سایز کوچک است که براساس محصول GLK طراحی شده است.

از آنجایی که گروه خودروسازی مرسدس بنز-دایملر به دنبال تعامل با شرکت خودروسازی فیات-کرایسلر جهت توسعه محصولات هوشمند کراس اوور مشابه اسمارت بودند، همکاری مذکور به دلایل عدیده ابتر ماند و مرسدس بنز به تازگی کانسپت اسمارت کراس را معرفی کرد.

روند توسعه اسمارت نسبت به ۱۶ سال پیش که برای نخستین بار معرفی شد، بسیار متفاوت است. زیرا گروه جیلی در سرمایه گذاری مشترک با گروه دایملر به دنبال احیا برند اسمارت به عنوان خودرو هوشمند کراس اوور شهری است.

احیا این پروژه با سرمایه گذاری مشترک آلمانی‌ها را تشویق به طراحی و تولید کانسپت اسمارت در ابعاد مینی کانتریمن کرد. اسمارت تاکنون در دو تیپ فورفور(چهارنفره) و فورتو(دونفره) به بازار عرضه شده است. کانسپتی که ستاره آلمانی به تازگی از آن رونمایی کرد گویا هدف توسعه ابعادی این محصول برای تصاحب بازارهای جهانی است.

آنطور که گروه خودروسازی مرسدس بنز مدعی شده است

این محصول به طول ۴.۲۹ متر و ۱.۹۱ متر عرض در کلاس کراس اوور تمام الکتریکی طراحی و تولید خواهد شد. در طراحی خودرو آن طور که به نظر می‌رسد ارتفاع اسمارت تا سطح زمین بسیار نزدیک است. اما برای کراس اوور شهری این نوع انتخاب ابعادی قابل قبول است، گفتنی است که این خودرو بیشترین فاصله بین دو محور را در کلاس خود دارد.

اسمارت کراس اوور با داشتن صندلی در ردیف سوم عقب، هدف فروش ویژه این محصول را برای بازارهای پر فروش نشان می‌دهد. هرچند که مرسدس بنز از طراحی صندلی ردیف سوم تاکنون جزئیات دقیقی منتشر نکرده اما آنطور که به نظر می‌رسد، ارتقا فنی قابل توجهی در این خودرو رخ خواهد داد.

طراحی اسمارت کراس اوور در پروژه مشترک گروه دایملر-مرسدس بنز و جیلی صورت گرفته است که ماحصل آن کانسپت معرفی شده است. این کانسپت دارای رینگی به اندازه ۲۱ اینچ، چراغ‌های ال ای دی در جلو و عقب خودرو و ظاهر کاملا متفاوت است. در این نسل از اسمارت یک صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی در داخل کابین خودرو طراحی شده است.

مرسدس بنز برای اثبات برتری اسمارت کراس اوور به سایر خودروها سیستم شارژ سریع، سیستم سرگرمی نسل جدید و فناوری اطلاعات لحظه‌ای حرکت را تعبیه کرده است. برای بهبود سواری نیز این خودروساز آلمانی اقدام به تعبیه سیستم هندلینگ پویا در این خودرو کرده است. آنطور که به نظر می‌رسد دایملر و جیلی به دنبال خلق محصول از یک برند خوشنام برای شکست رقبا به ویژه خودروسازان فرانسوی هستند.

نکته قابل تامل اینجاست که این کراس اوور تمام الکتریکی سال آینده در چین تولید شده و پس از عرضه در بازار این کشور در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.